خبرگزاری کار ایران

در دیدار استاندار لرستان با معاون وزیر جهاد مطرح شد؛

تخصیص ردیف اعتباری تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری به اراضی حوزه‌ سیمره از سال آینده

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۷۴۴

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: از سال آینده یک ردیف اعتباری مجزا برای اراضی حاشیه رودخانه سیمره در کوهدشت و رومشکان تعریف می‌شود تا بتوانیم این اراضی را به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

به گزارش ایلنا،  فرهاد زیویار در دیدار با معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های لرستان در حوزه‌ کشاورزی و آمار اشتغال استان در این حوزه گفت: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری و افزایش راندمان آبی تاثیرگذاری چشمگیری در پیشرفت حوزه‌ کشاورزی خواهند داشت. 

وی افزود: با توجه به اینکه تنها یک سوم اراضی آبی استان به این سیستم‌ها تجهیز شده‌اند لازم است پیگیری، دقت و تامین اعتبار در این بخش مجدانه صورت گیرد.

استاندار لرستان  اجرای شبکه‌های نوین در اراضی پایاب و سدها را مورد تاکید قرار داد و افزود: این طرح‌ها باید در دستور کار قرار گرفته و به مرحله‌ اجرا درآیند.

زیویار به جلسه‌ هم‌اندیشی استان‌های زاگرس‌نشین اشاره کرد و گفت: در این جلسه بر فعالیت این استان‌ها در حوزه‌ آب و خاک تاکید شد و مقرر شد شاخص‌ها جمع‌آوری و ارائه شوند.

وی افزود: در حوزه‌ اعتبارات استانی همواره توجه ویژه‌ای به زیرساخت بخش کشاورزی داشته و خواهیم داشت.

صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، در این دیدار بیان کرد: با توجه به این‌که استان لرستان بالاترین قرارداد را با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد کرده است، در بخش تخصیص‌ها و مصوبات نیز باید بر اساس قرارداد، بالاترین را دریافت کند.

وی با تاکید بر عدالت در توزیع اعتبارات، افزود: تیمی با کمک دکتر عباسی، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری برای بررسی حوزه‌ سیمره تشکیل و از سال آینده یک ردیف اعتباری مجزا برای اراضی حاشیه رودخانه سیمره در کوهدشت و رومشکان تعریف می‌شود تا بتوانیم این اراضی را به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کنیم.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: هماهنگی‌های لازم با مدیران آب و خاک استان‌های زاگرس‌نشین صورت خواهد گرفت تا با دبیری استان لرستان در حوزه‌ آب و خاک، پتانسیل‌های این استان‌ها شناسایی و معرفی شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز