خبرگزاری کار ایران

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان خبر داد؛

مناسب‌سازی ۷۰ درصدی پیاده‌روی‌های اصفهان برای افراد دارای معلولیت بینایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۶۱۱

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی و مناسب‌سازی بیش از ۷۰ درصد از پیاده‌روی‌های سطح شهر برای افراد دارای معلولیت بینایی، شهر اصفهان را به‌زودی به اولین شهر بدون مانع برای افراد دارای معلولیت در کشور تبدیل خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علیرضا ابراهیمیان ساماندهی فضاهای شهری را یکی از سیاست‌های کلان معاونت شهرسازی طی سال‌های گذشته دانست و گفت: ستاد «مناسب‌سازی فضاهای شهری» به ریاست معاونت شهرسازی و معماری در شهرداری اصفهان تأسیس شد تا نسبت به مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری برای افراد دارای معلولیت، جانبازان، سالمندان و کم توانان جسمی و حرکتی اقدام کند.

او افزود: این هدف از طریق نیازسنجی و سیاست‌گذاری‌های مناسب، اولویت‌بندی پروژه‌ها، تخصیص بودجه مناسب، نظارت و کنترل بر اجرای پروژه‌های مرتبط با رعایت ضوابط مناسب‌سازی در پروژه‌ها حاصل شده و بازخوردهای قابل‌توجهی در روند اجرای پروژه‌ها داشته است.

مشاور مناسب‌سازی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه «مناسب‌سازی» به‌عنوان یک فرایند در تمامی پروژه‌های شهرداری از مرحله طراحی تا اجرا مورد توجه قرار دارد، گفت: بهبود روند ارائه خدمات و ارتقای کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

ابراهیمیان ایجاد بستری برای نظرخواهی از افراد دارای معلولیت و تعامل با انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در این زمینه را از دیگر اقدامات شهرداری اصفهان دانست و گفت: از دیگر اقدامات مهم شهرداری، اختصاص بودجه با سرفصل مناسب‌سازی پارک‌ها و معابر شهری برای معلولین است که باعث شده کیفیت این خدمات ارتقای قابل‌توجهی داشته باشد.

او تأکید کرد: ساماندهی و مناسب‌سازی بیش از ۷۰ درصد از پیاده‌روی‌های سطح شهر برای افراد دارای معلولیت بینایی دلیلی است تا شهر اصفهان به‌زودی به اولین شهر بدون مانع برای افراد دارای معلولیت در کشور تبدیل شود.

او با بیان اینکه مناسب‌سازی شهری وظیفه سایر بخش‌های مدیریت شهری نیز قلمداد می‌شود، گفت: مناسب‌سازی شهر برای افزایش کیفیت زندگی ۴۶ هزار معلول عضو بهزیستی و ۲۴۰ هزار فرد دارای معلولیت در شهر اصفهان یک امر ضروری و وظیفه‌ای مهم برای تمامی دستگاه‌های اجرایی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز