خبرگزاری کار ایران

صدور اولین گواهی صید لنج‌های آب‌های دور از درگاه ملی مجوزها در چابهار

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۹۳۹

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: از آذرماه امسال با اتصال سامانه «سماک» به درگاه ملی مجوزها، اولین مجوز پیش نیاز لنج‌های آب‌های دور به صورت آزمایشی در کشور در این استان صادر شد.

به گزارش ایلنا، عطاءالله رئیسی، اظهار داشت: از آذر ماه امسال با اتصال سامانه «سماک» به درگاه ملی مجوزها، اولین مجوز پیش نیاز لنج‌های آب‌های دور به صورت آزمایشی در کشور در استان سیستان و بلوچستان صادر شد.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان، افزود: سامانه سماک مرداد ماه امسال رونمایی شده و کاربران درخواست‌های شان را بارگزاری کرده بودند.

وی گفت: سازمان شیلات ایران و وزارت اقتصاد، به ویژه مرکز بهبود محیط و کسب و کار جلسات زیادی داشتند و ایراداتی که در خصوص هر دو سامانه سماک و درگاه ملی وارد بود، شناسایی و رفع شد تا اینکه اولین مجوز الکترونیک پیش نیاز لنج‌های آب‌های دور به صورت آزمایشی در کشور و در استان سیستان و بلوچستان صادر شد، البته قبلاً در سال 97 به شکل حضوری مجوز لنج صادر شده بود، اما این اولین بار است که از درگاه ملی مجوزها انجام شد.

رئیسی ادامه داد: هم‌اکنون همکارانم همه پرونده‌هایی را که در سماک ثبت نام کردند، بررسی می‌کنند و امیدواریم به‌زودی و از هفته آینده به صورت کلی مجوزها صادر شود. صدور این مجوزها به شکل الکترونیک و از طریق سامانه است و اشخاص در قبول یا رد این مجوزها دخالتی ندارند.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مزیت اصلی صدور مجوزها از طریق درگاه ملی مجوزها، زمان کوتاه رسیدگی به درخواست‌ها، حذف رانت و پارتی‌بازی و دریافت تعرفه‌های قانونی و مشخص در این حوزه است.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: هم اکنون در سامانه 912 نفر مدارک خودر را بارگذاری کردند و از هفته آینده گواهی صید از درگاه ملی و به صورت الکترونیک برای شان صادر می‌شود، آن‌هایی هم که مدارکشان ناقص است یا مورد تایید نیست به صورت سیستمی حذف می‌شوند. هم‌اکنون در کل استان 283 لنج فاقد مجوز فعالیت دارند و در کل هم 912 متقاضی درخواست صدور مجوز داده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز