خبرگزاری کار ایران

مدیرکل جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه تودیع و معارفه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۷۹۶

در مراسمی با حضور معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور، استاندار کرمانشاه و جمعی از مقامات مسئول استان کرمانشاه، سید شهرام کهریزیبه عنوان مدیرکل جدید راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای این استان معرفی و از خدمات فریبرز کرمی مدیر پیشین تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، در این مراسم‌ محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه  با اشاره به میزبانی کرمانشاه از زوار اربعین حسینی، اظهارکرد: برای اینکه میزبانی شایسته ای از زوار حسینی داشته باشیم، باید در ابعاد مختلفی تلاش هایی صورت گیرد که یکی از آنها آماده سازی راه های استان برای تردد است.

وی با بیان اینکه اربعین برکات مادی و معنوی زیادی را برای کرمانشاه به همراه داشت، گفت: یکی از برکات آن اصلاح، بهبود و بروزرسانی جاده های استان بود که در سالهای آینده هم این روند باید با قوت ادامه پیدا کند تا زوار و مسافران سفری ایمن داشته باشند.  

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: باتوجه به اینکه کرمانشاه استانی مرزی است و پنج پایانه مرزی دارد، انتظار می رود سازمان راهداری و حمل و نقل کشور، نگاه ویژه ای به این استان و ظرفیت های آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ تا ۴۲ درصد از صادرات کشورمان به عراق از مرزهای کرمانشاه صورت می گیرد، گفت: این استان سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی، ۲۰ میلیون تن تولیدات معدنی و پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد و از طرفی سالانه میلیون ها نفر از شرق و غرب استان وارد و خارج می شوند.

صحرایی با تاکید براینکه توان کرمانشاه در حوزه های مختلف بسیار بالاست، عنوان کرد: طی حدود ۱۰ روز گذشته دیداری با وزیر راه و شهرسازی داشتیم تا بتوانیم توان استان را در حوزه های تخصصی این وزارتخانه ارتقاء دهیم  و خوشبختانه توافقات خوبی هم صورت گرفت.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر خدمات رسانی خوبی از جمله در حوزه راه به جامعه روستائیان استان داده می شود و با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هم برای محرومیت زدایی از روستاها قراردادهای خوبی بسته شده و هم اکنون مشغول فعالیت هستند.

به گفته این مسئول، این قرارگاه در شش استان کشور در حوزه محرومیت زدایی اقداماتی را انجام می دهند که کرمانشاه هم یکی از  آنها است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه راه خدمت مسدود نمی شود، گفت: ما تا جایی که می توانیم تلاش خواهیم کرد تا سطح خدمتگزاری را به مردم استان ارتقاء دهیم.

شهرام کهریزی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خدمت در این دیار سبب افتخار و امتنان است، اظهار داشت: چهره زیبای استان کرمانشاه باید در تمام حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی راه‌ها تقویت شود.

وی با بیان اینکه تمامی حوزه‌های فعالیت مرتبط با بخش حمل و نقل و جاده‌ها است، عنوان کرد: در تمام مسئولیت‌های گذشته خود مرتبط با راهدداری بودم و با این حوزه آشنایی دارم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نقش بخش حمل و نقل جاده‌ای در کشور در دوران کنونی گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه صنعت هوایی و ریلی 90 درصد حمل و نقل توسط جاده‌ها انجام می‌شود.       

کهریزی با بیان اینکه 9 درصد اقتصاد کشور در بخش حمل و نقل قرار دارد و 8.2 درصد اشتغال کشور نیز سهم جاده‌ها است، افزود: باید در شرایط تحریم وضعیت جاده‌ها و شرایط راه‌ها را به گونه‌ای ارتقا ببخشیم که با کمرنگ شدن نقش هوایی و ریلی مشکلی در حمل و نقل ایجاد نشود.

وی درباره برنامه‌های خود در بخش‌های مختلف گفت: نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و ایمنی راه‌ها در اولویت قرار دارد و هر چند اقداماتی در این زمینه انجا شده، اما هنوز با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله داریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با تأکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان، افزود: در کنار ساز و کار فیزیکی باید فرهنگ عبور و مرور نیز در استان ارتقا یابد و این موضوع در دستور کار است.

کهریزی با بیان اینکه هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف تلفات جاده‌ای و درواقع از دولت و مردم برای تصادفات و تلفات هزینه می‌شود عنوان کرد: چنانچه بخش ایمنی راه‌ها تقویت شود، هفت درصد عنوان شده را می‌توان به جای جبران تصادفات صرف ارتقای جاده‌ها کرد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد تردد زائران عتبات عالیات از طریق راه‌های استان کرمانشاه انجام می‌شود و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد گفت: بخش قابل توجهی از صادرات کشور به عراق از طریق مرزهای استان کرمانشاه انجام می‌شود و از طرف دیگر بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه مبادلات مرزی باید با خرد جمعی در زمینه توسعه پایانه‌ها اقدام شود.

فریبر کرمی مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز با اشاره به وجود پنج مرز رسمی در کرمانشاه  و میزبانی این استان از زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: طی سالهای گذشته هدف ما خدمت به مردم، نجات جان انسانها، ایمنی و کاهش خطرات راه ها بوده است.

وی تصریح کرد: عملکرد ما در سالهای گذشته را مردم در جاده ها می بینند و حاصل آن آرامشی است که امروز آن را در راه ها احساس می کنند.

مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه افزود: در چند سال اخیر این اداره کل از نظر شاخص های مربوطه همواره رتبه های اول تا چهارم کشور را کسب کرده است.

 فریبز کرمی شش سال مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بود.

در پایان این مراسم شهرام کهریزی به عنوان سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه معرفی و از زحمات فریبرز کرمی مدیرکل پیشین قدردانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز