خبرگزاری کار ایران

فرماندار گراش:

تنگ خور روستای هدف گردشگری مستعد اجرای طرح توسعه اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۶۸۰

فرماندار گراش با اشاره به ‌ظرفیت‌ گردشگری روستای تنگ خور، گفت: توسعه گردشگری روستایی در این شهرستان ضروری است و باید در راستای رونق کسب و کار و توسعه شهرستان توجه ویژه ای به صنعت بوم گردی در این منطقه داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، محمود طاهرزاده در بازدید از روستای تنگ خور از توابع بخش مرکزی این شهرستان افزود: باید تلاش کنیم تا زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی برای توسعه گردشگری و بوم گردی در روستای تنگ خور فراهم شود.

وی با تشریح خدمات انجام گرفته در این روستا، گفت: طرح برق رسانی به روستای تنگ خور با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اجرا شده است و در حوزه آبرسانی نیز پیگیری های صورت گرفته که نیازمند تامین اعتبارات ملی برای آبرسانی از خط انتقال آب سد سلمان فارسی هستیم.

طاهرزاده از اجرای طرح آبخیزداری در این روستا خبر داد و افزود: با پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده مردم، بخشداری و اداره منابع طبیعی طرح مطالعاتی اجرای طرح ابخیزداری در روستای تنگ خور با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون تومان در دست اقدام است.

حسین حسین زاده نماینده  شهرستان های لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس نیز در این بازدید با بیان اینکه توجه به توسعه روستایی و تکمیل امکانات این مناطق از راهبردهای اساسی نظام جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: توسعه و آبادانی روستاها در شرایط نامناسب مالی دولت، کار بزرگی به شمار می رود و امیدوار کننده است.

وی بر لزوم ایجاد راه دسترسی به جاذبه‌های گردشگری روستای تنگ خور تاکید کرد و افزود: از تنگ خور به عنوان روستای هدف گردشگری حمایت می‌شود و امیدواریم زمینه های لازم برای توسعه زیرساخت ها در این منطقه فراهم شود.

حسین زاده افزود: با جذب سرمایه‌گذار باید نسبت به ایجاد واحد بوم‌گردی، تقویت زیرساخت‌های جاده‌ای و ایجاد مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در این روستا اقدام کرد.

نماینده  پنج شهرستان جنوبی استان فارس با تاکید بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به روستاهای شهرستان گراش گفت: نیازهای روستاهای بخش مرکزی و ارد احصاء و برای تامین آنها بر اساس ظرفیت ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز