خبرگزاری کار ایران

نرخ سالمندی در همدان رشد یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۲۴۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی همدان با بیان اینکه پیری جمعیت یکی از مهم ترین چالش های پیش روی کشور به شمار می رود،گفت: نرخ سالمندی در این استان از هفت به ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی روز پنجشنبه در سومین مجمع سلامت استان همدان اظهار کرد: جوانی جمعیت یکی از مهم ترین اولویت های مجمع سلامت این استان در سال گذشته بود.

وی بیان کرد: در حوزه جوانی جمعیت برنامه های متنوعی سال گذشته برگزار شد با این وجود برای متوقف کردن روند پیری جمعیت یا معکوس کردن آن نیازمند ورود جدی دستگاه های متولی با برنامه های مطلوب برای دستیابی به اهداف هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هدف از تشکیل مجمع سلامت را بازنگری فعالیت های یک سال گذشته، همگرایی و تمرکز بر برنامه های یک سال پیش رو، برنامه ریزی برای نتیجه بخش شدن برنامه ها و حمایت طلبی است.

وی یادآوری کرد: اولویت مجمع سلامت در سال گذشته بیماری غیرواگیر، تغییر اقلیم و جوانی جمعیت بود که در زمینه بیماری های غیرواگیر کارگروه های سلامت به این سمت رفت و در تفاهم نامه بین بخشی به سلامت مواد غذایی به عنوان مولفه موثر در بیماری های مزمن و غیر واگیر توجه شد.

مجذوبی افزود: پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون در راستای تفاهم نامه سال گذشته از چند روز پیش آغاز شده که امیدواریم مردم همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: سه اولویت امسال مجمع سلامت استان همدان، حوادث ترافیکی، اهمیت خدمات توانبخشی در نظام سلامت و تبیین سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه است.

مجذوبی توضیح داد: سند امنیت غذا و تغذیه یک سند راهبردی برای خودکفایی و ایمنی غذا بوده و این مولفه مقدمه ای برای حصول سایر جنبه های امنیت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان همچنین درباره اهمیت کیفیت غذا و نقش آن در حفظ سلامت شهروندان،گفت: با توجه به احتمال بروز بیماری عفونی و آلودگی های میکروبی از طریق غذا، کارهای دقیقی در معاونت غذا و دارو در حال اجرا است که به طور محسوس از اوایل انقلاب تاکنون بیماری عفونی در کشور کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بیماری های غیرواگیر به ویژه سرطان ها، استفاده از کود شیمیایی و سموم به عنوان موضوعی مهم توسط دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز