خبرگزاری کار ایران

مدیر بنادر و دریانوردی شهید با هنر خبرداد؛

تخلیه وبارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به مرز یک‌ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۵۰۶

مدیربنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۹۵ تُن انواع کالا از ابتدای سالجاری تا پایان آبان‌ماه امسال در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، حمید رضا محمدحسینی تختی با اعلام این خبر افزود: این میزان شامل یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۴۳۱ تن کالای غیرنفتی و ۲۹۸ هزار و ۸۶۴ تن کالا نفتی بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی و همچنین استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در عرصه دریابرد بنادر شرق بیان کرد: در این بازه زمانی از ۹۱۶ هزار و ۸۸۹ تن از این نوع کالاها به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.

مدیر بندر شهید باهنر، جهش ترانزیتی در بنادر شرق را زمینه‌ساز پیشرفت و بهره‌مندی از مزایای آن در راستای توسعه اقتصادی دریاپایه دانست و بیان کرد: ۴۱ هزار ۸۷۴ تن از انواع کالا از طریق این بنادر ترانزیت و مقاصد آن‌ها کشورهای ارمنستان، عراق و قرقیزستان بوده است.

به گفته وی؛ همچنین در هشت‌ماه نخست سال‌جاری ۳۶ هزار و ۸۶۴ فروند از انواع شناورها در بنادر شرق هرمزگان رفت و آمد کردند که این میزان جابه‌جایی افزایش هفت درصدی را به دنبال داشته است.

بنادر شرق هرمزگان با بهره‌گیری از بنادر تجاری و مسافری در مرکز و شرق هرمزگان، در حوزه‌های مسافری داخلی و بین المللی، تجاری و گردشگری دریایی فعالیت خاص و منحصر بفردی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز