خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

ورود 13 هزار بال پرنده مهاجر به تالاب میقان اراک

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۸۰

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با بیان اینکه از اواخر تابستان تاکنون حدود 13 هزار بال پرونده مهاجر وارد تالاب میقان اراک شد، گفت: از این تعداد، حدود 3000 بال پرنده مهاجر، از نوع درنای خاکستری (معمولی) است.

به گزارش ایلنا، مازیار شریفی افزود: هر ساله با آغاز فصل پاییز و همزمان با ورود پرندگان مهاجر به تالاب میقان اراک، پایش‌های روزانه در محدوده تالاب میقان توسط اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست این استان انجام می‌شود و جمعیت پرندگان مهاجر و وضعیت سلامت آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی به موضوع بیماری‌های احتمالی پرندگان مهاجر و عدم وجود هرگونه علائم در این پرندگان تا این لحظه اشاره کرده و ادامه داد: تاکنون هیچ‌گونه علائم بیماری از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در هیچ یک از پرندگان مهاجر دیده نشده است.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل قرار گرفتن در ناحیه مرکزی ایران، بین سلسله کوه‌های زاگرس و کویر مرکزی، از آب و هوای متنوعی متأثر از اقلیم‌های متنوع برخوردار است.

شریفی تصریح کرد: مناطق حفاظت شده هفتاد قله اراک و الوند خمین، پناهگاه‌های حیات‌وحش جاسب دلیجان و راسوند شازند و اثر طبیعی ملی غار نخجیر دلیجان با وسعت 132 هزار و 238 هکتار که حدود 5.4 درصد مساحت استان می‌شود، به عنوان ذخیره‌گاه‌های زیستی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

وی بیان داشت: در این استان تالاب میقان اراک و بازرجان تفرش در مجموع با مساحت 5074 هکتار به عنوان مناطق شکار ممنوع اعلام شده‌اند. همچنین قسمتی از محدوده پناهگاه حیات‌وحش موته اصفهان در جنوب استان و مناطق پلنگ‌دره قم در شرق استان و گلپرآباد و آق‌گل همدان در غرب استان قرار دارد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه این استان از نظر تنوع زیستی در رتبه سوم کشور قرار دارد، تأکید کرد: 205 گونه پرنده، 54 گونه خزنده، 53 گونه پستاندار، 19 گونه ماهی، 4 گونه دوزیست و 1336 گونه گیاهی در این منطقه شناسایی و به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز