خبرگزاری کار ایران

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

همایش‌های مرتبط با هویت‌شناسی به تقویت امنیت ملی کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۷۰۷

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: همایش‌هایی که با محوریت هویت‌شناسی برگزار می‌شود به‌ نوعی به تقویت امنیت ملی هم کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، غلامعلی حداد عادل در نخستین همایش بین‌المللی قزوین شناسی پیش از اسلام که صبح امروز در دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: در این همایش باید با کمک باستان‌شناسان ضمن بیان پیشینه تاریخی این استان ویژگی‌های هویتی هم بیان شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه‌داد: از ابتدای انقلاب شاهد حرکت خودشناسی هستیم و توجه به هویت بین مردم کشور افزایش پیدا کرده و شاهد برگزاری همایش‌های مختلف با محوریت هویت‌یابی هستیم.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اضافه‌ کرد: حتی در روستاها هم افراد دنبال نمادهایی برای هویت‌ بخشی هستند؛ به‌عنوان نمونه برجسته کردن صنایع‌دستی، غذا یا محصولات کشاورزی مرتبط با یک منطقه از جمله این اقدامات است.

این مسئول فرهنگی بیان کرد: انقلاب به منشا هویت تبدیل شد، این انقلاب توسط مردم شکل گرفت و مردم بدون غرب و شرق هویت پیدا کرده و به خودآگاهی رسیدند.

وی ادامه‌داد: انقلاب در حوزه‌های مختلف مرتبط با هویت مانند توجه به تاریخ، جغرافیا و مفاخر تحول ایجاد کرد و با مشخص شدن تقابل پیش و پس از انقلاب به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید.

حداد عادل با اشاره به موقعیت اقلیمی و جغرافیایی قزوین گفت: در قزوین برای ایجاد تمدن و سکونت‌گاه تاریخی شرایط مناسبی داشته و شرایط آب و خاک در آن فراهم بوده و همین موارد باعث شده دو بار پایتخت باشد، از نظر مفاخر هم افرادی همچون عبید زاکانی و واعظ قزوینی از این استان بوده‌اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در حالی که با جهانی شدن رو به رو هستیم باید هویت خود را حفظ کرده و وحدت را افزایش دهیم.

این همایش به مدت دو روز در استان قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز