خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین؛

صنعت هسته‌ای باعث خودباوری جوانان شده‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۷۳

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: صنعت هسته‌ای کشور ضمن اینکه به خودباوری بین جوانان و نوجوانان کمک کرده، در حوزه‌هایی مانند بهداشت و درمان و امنیت غذایی موجبات توسعه کشور را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم رونمایی از سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی گفت: هرر قدر ما به نور خورشید و ذره دسترسی پیدا کنیم، یا این نورهای‌ی که در دانش از آن صحبت می‌شود، همگی جسم نور محسوب می‌شوند، اما نور اصلی و روح نور، فقط از آن خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه‌داد: اگر دانشمندی با قرآن کریم و اهل بیت حرکت کند، پیشرفت او اصلاً قابل مقایسه با دانشمندان غیرمؤمن نخواهد بود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: رشد و گسترش روزافزون میهن اسلامی ما در همه زمینه‌ها نباید باعث فراموشی از شهدا، به‌ویژه شهیدان هسته‌ای شود.

سامانه پرتودهی شتاب دهنده الکترونی celv_8 که در مرکز پرتودهی نوین قزوین فعال‌شده در صنایعی مانند سیم و کابل، لاستیک و تایرسازی و تولید نوارهای‌های پلیمری و محصولات قابل انقباض حرارتی قابل استفاده‌ است.

علاوه بر این، مرکز پرتودهی صنعتی در موارد بهداشتی، میکروب‌زدایی از محصولات یک‌بار مصرف پزشکی، حوزه مواد غذایی و کشاورزی هم کاربرد خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز