خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی رئیس سازمان ملی استاندارد کشور:

اعمال استانداردها حفظ سرمایه ملی را به همراه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۵۴

مشاور عالی ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه اعمال استانداردها حفظ سرمایه ملی را به همراه دارد، گفت: حفظ این سرمایه و تداوم خدمت یک واحد تولیدی و خدماتی الزاماً نیازمند زیربنای خدمات استاندارد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید آقابابایی در مراسم گرامی‌داشت یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ملی استاندارد ایران در اراک، افزود: در این حوزه نیازمند نگاه دانش‌محور و دانش‌پژوه هستیم، چرا که اگر استاندارد مسیر درستی را پیش بگیرد به معنای حرکت در مسیر دانش است.

وی ادامه داد: استاندارد یک موضوع کنشگرایانه نیست، بلکه پیش از ورود هر کالایی به بازار باید اقدامی پیش‌کنشگرایانه داشت و فرآیندها را پیش‌بینی کرد و این امر قطعاً نیازمند تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است.

مشاور عالی ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان ملی استاندارد کشور اظهار داشت: یکی از مبانی اصلی توسعه، استاندارد است. بنابراین سازمان استاندارد باید در مسیر توسعه حرکت کند. در غیر این صورت در روش و منش آن اشکالاتی وجود دارد.

آقابابایی با تأکید بر اینکه تخصصی‌ترین و فنی‌ترین سازمان در کشور، سازمان ملی استاندارد است، تصریح کرد: این سازمان فراتر از حوزه دولت بوده و به تمامی قوا تعلق دارد به همین دلیل نیازمند تحول است.

وی بیان داشت: هر سازمان باید یک روش نوین را بر اساس نیاز روز تدوین کند. بر این اساس سازمان ملی استاندارد نیز با پیروی از روش‌های نوین، برنامه تحولی را در پیش گرفته است و با توجه به شرایط باید هر روز پوست‌اندازی داشته باشد.

مشاور عالی ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان ملی استاندارد کشور تأکید کرد: عملکرد این سازمان با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد. مجموعه استاندارد عملکردی مؤثر برای نسل‌ها و جان مردم دارد، به همین دلیل عملکرد این مجموعه تنها اقدامات اداری نیست بلکه به لحاظ شرعی نیز اهمیت دارد.

آقابابایی ابراز داشت: استاندارد در موقعیتی ایستاده است که باید جانب تولیدکننده و مصرف کننده را مدنظر داشته باشد. البته حق مردم در اولویت قرار دارد و آنچه مردم خواهان آن هستند باید مورد تأکید قرار گیرد. بنابراین سازمان ملی استاندارد باید پیش از ورود هر کالایی به بازار، استاندارد آن را تدوین کند.

وی اضافه کرد: اگر استاندارد به تولید کمک نکند، عملاً مفهوم واقعی خود را از دست می‌دهد. استاندارد در فضاهای مختلف رویه سلبی یا ایجابی پیدا می‌کند و به دلیل همین اثربخشی در توسعه، نیازمند برنامه‌ریزی تحولی بر مبنای علم است. سازمان ملی استاندارد بر روی لبه علم حرکت می‌کند.

مشاور عالی ریاست و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به عملکرد سازمان ملی استاندارد کشور همچنین گفت: باید با تعامل و هم‌افزایی مجموعه‌ها، هزینه‌ها را کاهش داد. در این راستا امیدواریم که اقدامات اصلاحی مشکلات را کاهش دهد و سازمان ملی استاندارد ایران کاملاً در خدمت تولیدکننده و ارائه‌کنندگان خدمات باشد.

آقابابایی افزود: اداره سازمان‌ها بر اساس اتفاقات کنونی و آینده باید انجام شود و با روش‌های گذشته نمی‌توان پیش رفت. بر این اساس سازمان استاندارد باید موضوعات فرآیندی و فارغ از نگاه زینتی را دنبال کند که خوشبختانه این نگاه زینتی به مسائل، در حال رخت بربستن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز