خبرگزاری کار ایران

فرود پرندگان مهاجر در تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۷۳

رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست گیلان از آغاز مهاجرت پرندگان زمستان گذران به گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حسین علی نژاد از ورود انواع پرندگان مهاجر در تالاب‌های گیلان خبر داد و گفت: تاکنون پیش قراولان این پرندگان از جمله خوتکای ابرو سفید، اردک نوک پهن، سر سبز، اکراس سیاه، بلدرچین و انواع یلوه‌ها در تالاب‌ها ومحیط زیست گیلان دیده شده است. 

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان افزود: با سرد شدن هوا در مناطق سردسیر شمالی پیش بینی می‌شود امسال حدود ۲۷۰ هزار پرنده مهاجرزمستان گذران تالاب‌ها و آبگیر‌های گیلان را برای زمستان گذرانی انتخاب کنند.
 
وی با اشاره به اینکه گیلان بیش از هزار تالاب، رودخانه و آبگیر دارد بیان کرد: ۳۰ زیستگاه مهم از جمله تالاب بین المللی انزلی، بوجاق کیاشهر، امیر کلایه لاهیجان، کیا کلایه لنگرود، استیل آستارا، لوندویل، رودخانه‌ها و سواحل در گیلان محل فرود پرندگان مهاجر زمستان گذران است.
 
حسین علینژاد با اشاره به اینکه هرگونه شکار و زنده‌گیری پرندگان مهاجر به هر روشی تخلف محسوب می‌شود افزود: ماموران یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با انجام گشت‌ها و پایش‌های مستمردر مناطق با هرگونه تخلف برخورد خواهند کرد.
 
وی با بیان اینکه سرشماری نهایی پرندگان مهاجر در دی ماه آغاز می‌شود، از دوستداران طبیعت و مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه صید، شکار، زنده‌گیری و تخلف مراتب را با شماره ۱۵۴۰ و یا به نزدیکترین محیط بانی اطلاع دهند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز