خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری؛

۲۰۰ معتاد بهبود یافته در مراکز صنعتی و تولیدی قزوین مشغول به کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۹۲

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری 200 معتاد بهبود یافته توسط مجموعه قضایی استان و همراهی دستگاه‌های متولی در واحدهای صنعتی، تولیدی و کشاورزی مشغول به کار شدند.

به گزارش ایلنا، علی شعبانی گفت: بخشی از افراد جامعه به بلای خانمان سوز اعتیاد گرفتار هستند و تجربه چندین دهه مبارزه با مواد مخدر در کشور نشان داده تا زمانی که تقاضا برای مواد وجود داشته باشد تشدید مجازات و اقدامات سرکوبگرانه در کاهش آن چندان موثر نخواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: از سوی دیگر بخش زیادی از مددجویان زندان به دلیل ارتکاب به جرایم مرتبط با مواد مخدر و اعتیاد در زندان به سر می‌برند و باید برای جلوگیری از افزایش جمعیت زندان نسبت به شناسایی عوامل توزیع مواد و معتادان اقدام کرد.

وی تصریح کرد: برخی از این معتادان که کارتن خواب هستند با دستور قضایی توسط نیروی انظامی دستگیر و تعدادی از آنان با میل خود به کمپ ماده 15 و 16 معرفی می‌شوند تا با توجه به وضعیت روحی و روانی مورد درمان قرار بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: البته یکی از راهکارهایی ضروری برای پیشگیری از اعتیاد و جلوگیری از بازگشت مجدد بهبود یافتگان تامین شغل مورد نظر برای آنان است که در سال‌های اخیر مورد تاکید دستگاه قضایی قرار گرفته است.

شعبانی اضافه کرد: به همین منظور در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 270 نفر از معتادان بهبود یافته کمپ‌ها جهت اشتغال در مراکز صنعتی، تولیدی و کشاورزی با همکاری صمت، شرکت شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی به واحد های فعال معرفی شده‌اند.

وی تعدادی از این افراد مشغول به کار شده و 70 نفر دیگر نیز در حال بررسی وضعیت و شناسایی محل فعالیت هستند که در آینده نزدیک مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز