خبرگزاری کار ایران

با حضور چهره‌های سرشناس کشتی؛

مراسم یادبود سینا علیخانی در زورخانه شاهوردی قزوین برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۱۱

مراسم یادبود سینا علیخانی، فرزند محمد علیخانی با حضور چهره‌های سرشناس کشتی جهان در زورخانه زنده یاد "بابا شاهوردی" قزوبن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مراسم یادبود سینا علیخانی، فرزند محمد علیخانی (نماینده ادوار مجلس) شامگاه پنجشنبه در زورخانه پهلوان شاهوردی با حضور ورزش دوستان، اصحاب رسانه و شهروندان برگزار شد.

در این مراسم، "ابراهیم جوادی" قهرمان چهار دوره دنیا و ستاره مسابقات جهانی و دارنده برنز المپیک؛ "منصور برزگر" دارنده نقره المپیک و طلا دنیا و بهترین مربی کشتی جهان در سال ۲۰۰۵؛ "احسان لشگری" دارنده برنز المپیک لندن؛ "اکبر حیدری" برنده برنز المپیک توکیو و از پیشکسوتان کشتی "محمد مشهدی‌آقایی" قهرمان سابق تیم ملی کشتی آزاد و "مهرداد کریمی" دارنده طلا غرب آسیا در کشتی فرنگی حضور داشتند.

"عباس شاهوردی" قهرمان سابق تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان و از پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای؛ "سعید دقیقی"، سرمربی تیم فوتبال شمس آذر و "رجب رحمانی"، نماینده مردم تاکستان در مجلس هم در این مراسم حضور داشتند.

سینا علیخانی، نوه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ قدرت الله علیخانی و پسر محمد علیخانی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و عضو پیشین شورای اسلامی شهر تهران روز جمعه /31 شهریورماه 1402/ دار فانی را وداع گفت.

زورخانه‌ شاهوردی در بازار سنتی قزوین، انتهای بازار علاف‌ها و راسته‌ی آهنگرها واقع شده و در آبان ماه 86 به‌عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.

پهلوان بابا شاهوردی از اولین افرادی بوده که قزوین را با ورزش کُشتی آشنا کرده است و بسیاری از بزرگان این ورزش در قزوین، او را پدر کشتی نوین در قزوین می‌دانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز