خبرگزاری کار ایران

رئیسی در آیین بزرگداشت حافظ:

قلم حافظ شیرازی همه عصرها و زمان ها را در نوردیده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۶۲۹

رئیس جمهور گفت: قلم حافظ شیرازی همه عصرها و زمان ها را در نوردیده است چون اخلاص در آن موج زده و بر قلب ها اثرگذار است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت یادروز حافظ شیرازی افزود: شعر حافظ پیام انسان ساز و نشاط بخش برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها بهمراه دارد.

 وی ادامه داد: اثرگذاری سخن حافظ شیرازی برای همه نسل ها و همگانی است.

رئیس جمهور تاکید کرد: نفوذ کلام حافظ به اندازه ای است که گویا زنده است و در زمان حاضر شعر می سراید.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: سخن حافظ انسان را در مسیر نسیم هدایت الهی قرار می دهد به طوری که اقشار مختلف مردم با هر گویشی شعر حافظ را در نجوای ها عارفانه های خود زمزمه می کنند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) از علاقه مندان به شخصیت حافظ بوده‌اند خاطرنشان کرد: حافظ جلوه ای از عشق به قرآن است.

رئیس جمهور اذعان کرد:چهره های شاخصی چون حافظ، حضرت حمدبن موسی شاه چراغ (ع) و بادمانهایی چون تخت جمشید از نمادهای فرهنگ و تمدن ایران در شیراز هستند.

رئیسی عنوان کرد: تخت جمشید نماد تمدنی هنرمندان ایران زمین است که جلوه‌ای از تمدن کهن ایران زمین است اما حافظ جلوه ارتباط ایران، پارسی زبانان با دین است.

رئیس جمهور ادامه داد: تخت جمشید سخن از تمدن ایرانی می‌گوید و خواجه حافظ شیرازی جلوه‌ای از سخن دلنشین دین است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ شرح به زبان فارسی بر اشعار حافظ نگاشته شده و در زبان های خارجی هم چنین شرح هایی وجود دارد ابراز کرد: این شرح ها نشان دهنده تاثیر سخن اوست.

رئیس جمهور عنوان کرد: متولیان آثار و آرامگاه‌های چهره‌هایی چون سعدی و حافظ با استفاده از آثار آنان شخصیت آنان و میراث آنان را تشریح کردند.

رئیسی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی نمونه کامل فردی برای معرفی میراث شعر و ادب در نشست ها با شاعران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز