خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی اردبیل مطرح کرد؛

کشتار غیرمجاز چالش اساسی دامپزشکی استان/136 پرونده کشتار غیرمجاز تحویل مراجع قضایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۴۳۱

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کشتار غیرمجاز دام یکی از چالش‌های جدی دامپزشکی استان است که نیازمند خیزش عمومی در بین نهادها، ارگان‌ها بوده تا حل و رفع شود.

به گزارش ایلنا، مهدی فیضی در نشست با خبرنگاران با اشاره به ارجاع 136 پرونده کشتار غیرمجاز در طول 6 ماهه گذشته سال‌جاری به دستگاه قضایی اظهار کرد: کشتار غیرمجاز دام یکی از چالش‌های جدی دامپزشکی استان اردبیل است که نیازمند خیزش عمومی در بین نهادها، ارگان‌ها بوده تا حل و رفع شود.

وی با بیان اینکه  با ورود به این مسئله تا حدودی توانسته جلوی این رویداد را بگیرد، افزود:  استان اردبیل قطب دام زنده کشور است و باید در تولید محصولات گوشتی در سطح کشور جایگاه خود را پیدا کند.

مدیرکل اداره دامپزشکی استان اردبیل نظارت بر تولید از حیث بهداشت و حفظ سلامت و امنیت غذایی و بهداشت عمومی را رسالت اداره کل دامپزشکی استان عنوان کرد و گفت: تاکنون 8 هزار و 500 مورد نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتارگاه‌ها انجام شده است.

فیضی با بیان اینکه « یک قرن خدمت» شعار امسال هفته دامپزشکی انتخاب شده است، ادامه داد: کار دامپزشکی در راستای حفظ و حراست از سرمایه عظیم دامی، تأمین امنیت غذایی و ارتقا سلامت عمومی جامعه از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی  نقش دامپزشکی در مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را یادآور شد و تصریح کرد: در مورد بیماری مشترک و خطرناک استان اردبیل به عنوان یکی از کانون‌های این بیماری در کشور است که  خوشبختانه با تلاش همکاران و با اقدامات و پیشگیری‌های انجام شده بیماری خاص و معناداری در حوزه بیماری دام و طیور صنعتی و بومی در استان وجود ندارد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 4 میلیون راس دام و بیش از 47 میلیون طیور درذ استان اردبیل بر علیه بیماریهای مختلف  طیور واکسینه شده است

با اشاره به برنامه های اجرا شده به مناسبت هفته دامپزشکی ادامه داد: حضور در بیمارستان ایثار و عیادت از جانبازان،  غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام، برگزاری  همایش پیاده روی دور دریاچه شورابیل از جمله برنامه‌های اجرا شده اداره کل بوده است و همچنین مقرر شده میز خدمت و  بنر های اطلاع رسانی هفته دامپزشک در تمامی شهرستان ها نیز برگزار و نصب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز