خبرگزاری کار ایران

به دلیل استفاده از پوست مرغ؛

کارخانه سوسیس و کالباس در تاکستان پلمب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۰۳۲

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان از پلمپ یک واحد تولید سوسیس و کالباس براساس گزارش‌های دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد صمدی روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: براساس گزارش‌های دریافتی از سازمان دامپزشکی و بهداشت و درمان، این واحد تولیدی چند فقره تخلف از قبیل استفاده از پوست و استخوان های مرغ و گوشت‌های تاریخ گذشته در تولید سوسیس و کالباس و چند تخلف بهداشتی را نیز در کارنامه خود داشته است.

صمدی ادامه داد: در آخرین بازدیدی که با همراهی کارشناسان اداره دامپزشکی و بهداشت و درمان از این کارخانه داشتیم ۵۰۰ کیلوگرم پوست و استخوان مرغ کشف و بلافاصله در محل دفن چاه ضایعات اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان معدوم شد.

وی افزود: به لحاظ بهداشتی و استانداردهای موجود، استفاده از استخوان و پوست مرغ در صنایع سوسیس و کالباس سازی ممنوع بوده اما این شرکت برای کاهش هزینه‌های تولید خود و به صورت غیرقانونی از پوست مرغ به عنوان جایگزین روغن نباتی استفاده می‌کرد.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، به دلیل تخلفات صورت گرفته این واحد تولیدی پلمپ و پرونده قضایی نیز برای آن تشکیل شد.

صمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ۳۵ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه که روزانه ۲۰ تن تولید داشته، فعالیت دارند و از طرفی دستگاه قضایی در راستای تحقق سند تحول قضایی به دنبال رفع موانع تولید بوده و از طرفی هم سلامت مردم خط قرمز قوه قضاییه است، در صورت رفع نواقص و رعایت استانداردهای لازم این واحد رفع پلمپ خواهد شد.

وی تصریح کرد: بر خط شدن دوربین های نظارتی کارخانه در تمامی واحدها، بکارگیری تمام وقت مسوول فنی با مدرک دکتری دامپزشکی از محل قانون ماده ۱۹، نظارت مستمر و هفتگی تیم مشترک دامپزشکی و بهداشت و درمان از کارخانه و عدم استفاده از مواد اولیه غیر بهداشتی از مواردی هستند که این کارخانه برای آغاز فعالیت دوباره بایستی آنها را اجرایی کند.

دادستان عمومی و انقلاب تاکستان یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی و موراد مشکوک مراتب را با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان‌ها در میان بگذارند تا در سریع ترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی شده و با متخلفان و تهدید کنندگان بهداشت عمومی جامعه برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز