خبرگزاری کار ایران

مدیر کل پزشکی قانونی استان خبر داد؛

رشد 8 درصدی معاینات سرپایی در پزشکی قانونی لرستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۶۰۹

مدیرکل پزشکی قانونی استان لرستان گفت: تعداد معاینات سرپایی در 5 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 8 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا فارسی نژاد روز سه شنبه - بیست و هشت شهریور ماه - در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بیشترین حجم فعالیت‌های این اداره کل یعنی حدود ۸۴ درصد از خدمات، در حوزه معاینات سرپایی انجام می‌شود و حدود ۴۰ نوع خدمت در این بخش ارائه می‌شود.

وی افزود: از جمله مهمترین معاینات سرپایی می‌توان به معاینات نزاع و درگیری، تصادفات، همسرآزاری، کودک آزاری، حوادث کار، بیماریهای شغلی، گواهی رشد، گواهی استعلاجی، تحمل کیفر، تعیین سن، بررسی سلامت، فرزند خواندگی، اهداء جنین، اهداء عضو، از کار افتادگی، استخدامی، حضانت، اختلالات روانی، صلاحیت اداره امور مالی، تعیین مسئولیت کیفری، سقط قانونی و… اشاره کرد.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با اشاره به عملکرد حوزه معاینات سرپایی در پزشکی قانونی استان عنوان کرد: بر اساس گزارش واحد آمار اداره کل در ۵ ماه نخست امسال ۱۹ هزار و ۶۷۶ معاینه سرپایی (بالینی) در استان انجام شده است که از این تعداد ۶هزار و ۹۲ نفر زن و ۱۳ هزار رو ۵۸۴ نفر مرد هستند.

فارسی نژاد تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

جان باختن ۷ کارگر بر اثر حوادث ناشی از کار در سال جاری

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان از معاینه ۷ نفر فوتی بر اثر حوادث ناشی از کار در استان خبر داد و افزود: از آمار فوق ۶ نفر مرد و ۱ نفر زن می‌باشند و عموماً بر اثر برخورد جسم سخت بوده است.

فارسی نژاد با اشاره به فوتی‌های حوادث کار در مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: این آمار در مدت مشابه سال قبل نیز ۷ نفر گزارش شده بود و کاهش یا افزایشی نداشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به آمار مراجعین مصدومان حوادث کار این اداره کل گفت: در ۵ ماهه نخست امسال آمار مصدومین ناشی از حوادث کار ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان ۳۲۹ مورد گزارش شده است که از این تعداد ۱۴ نفر زن و ۳۱۵ نفر مرد هستند.

فارسی نژاد تصریح کرد: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۱درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز