خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور:

قزوینی‌ها باید در سطح ملی دولتخانه صفوی را به مردم معرفی کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۳۹۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با تاکید بر ضرورت احیای دولتخانه صفوی، گفت: این مجموعه بزرگ تاریخی و اهمیت آن باید به مردم معرفی و شناسانده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن کوشش تبار روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از دولتخانه صفوی در جمع خبرنگاران افزود: در ابتدا قزوینی‌ها باید این مجموعه را به خوبی بشناسند و در سطح ملی نیز باید دولتخانه صفوی به خوبی معرفی و شناسانده شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری برای احیای دولتخانه صفوی باید در سطح ملی انجام شود،اظهار کرد: در درجه اول برای احیای این مجموعه باید روی گراند هتل متمرکز شد و زمینه احیا و بهره برداری و باززنده سازی این مکان تاریخی را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور گفت: باید ضمن تعریف مشوق برای سرمایه گذاران این مجموعه تاریخی، یک برنامه زمان بندی شده را برای تکمیل ساماندهی دولتخانه صفوی تهیه کرد.

کوشش تبار اظهار کرد: اختصاص منابع دولتی برای کمک به احیای این مجموعه نیز باید مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه در دولتخانه صفوی با عناصر مذهب و دین نیز سروکار داریم، اظهار کرد: بقعه چهارانبیاء یک بنای زیارتگاهی شاخص است که می تواند در سطح بین المللی نیز مطرح شود.

وی یادآور شد: مجموعه دولتخانه صفوی می‌تواند بازی برد برای بخش خصوصی و دولت باشد؛ همچنین باید توجه قزوینی‌ها بر این مجموعه نیز تابیده شود تا فضایی پر تکاپو برای شناخته شدن فرهنگ و تاریخ استان قزوین باشد و به یک برند در عرصه میراث فرهنگی و گردشگری تبدیل شود.

دولتخانه صفوی قزوین از وسیع‌ترین و باشکوه‌ترین مجموعه‌های تاریخی کشور و یادگار بیش از نیم قرن پایتختی این شهر در دوره صفویه به شمار می‌رود.

این مجموعه تاریخی با ۶ هکتار وسعت که داخل آن را یک باغ احاطه کرده است، در هسته مرکزی و در دل بافت تاریخی قزوین قرار دارد.

کاخ چهلستون یا عمارت کلاه فرنگی، سردر رفیع عالی قاپو، بقعه چهارانبیاء، گراند هتل و مدرسه امید از بناهای تاریخی باقی مانده در دولتخانه صفوی به شمار می روند که هرکدام در گوشه و کناری از این مجموعه تاریخی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز