خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

شاهد بی‌تفاوتی به هشدارهای غرق‌شدگی در قزوین هستیم/ تاکید بر خطرناک بودن رودخانه‌ها و کانال‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۱۲۵

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: به رغم هشدارهایی که درباره غرق‌شدگی داده می‌شود متاسفانه هم‌استانی‌های ما به این موضوع بی تفاوت هستند و از ابتدای امسال 20 نفر در رودخانه، استخر کشاورزی، دریاچه و سد جان خود را از دست دادند.

قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به افزایش غرق‌شدگی‌ها در استان گفت: تعطیلات تابستانی دانش‌آموزان و گرمای هوا، حال و هوای خاصی برای همه افراد خصوصا قشر جوان و نوجوان با دیدن، رودخانه دریاچه و کانال‌ها به وجود می‌آورد که بعضا این شور و اشتیاق خاطره تلخی به همراه دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: غرق‌شدگی یکی از علل مرگ و میر غیرعمدی است که به راحتی قابل پیشگیری است؛ البته اکثر قربانی‌های غرق‌شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بوده‌اند، باید توجه داشت که آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

این مسئول ادامه داد: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است؛ چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد؛ همچنین ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

موسی‌خانی به مردم توصیه کرد به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد شنا نکنند و در آب و موقع شنا شوخی‌های خطرناک نداشته باشند.

وی ادامه داد: درصورت مواجهه با یک غریق اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به او کمک کنید؛ فرد باید برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرد، از پشت به غریق نزدیک شود و از او بخواهد که تقلا نکند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: بسیاری از رودخانه‌ها و کانال‌های موجود در استان با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه و کانال متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود.

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز