خبرگزاری کار ایران

ایلنا از اصفهان خبر می‌دهد؛

پلمب مرکز توانبخشی دستغیب از سوی اداره تعزیرات لنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۳۵۸

روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: با دستور استانداری مرکز توانبخشی شهید دستغیب که در اختیار بخش خصوصی طرف قرارداد بهزیستی است، به تعزیرات واگذار شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، چند روز پیش یکی از مخاطبان ایلنا در تماس با دفتر اصفهان خبر پلمب شدن مرکز توانبخشی دستغیب زرین شهر از سوی اداره تعزیرات این شهرستان را اعلام کرد.

در تماس خبرنگار ایلنا با مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، محمدرضا عسکریان زاده  ضمن تایید این خبر اظهار داشت: اداره تعزیرات شهرستان زرین شهر در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری اصفهان به عنوان یک نهاد دولتی خواستار دریافت ملک دولتی برای ارائه خدمات بهتر خود شده و در همان جلسه اعلام کرده که بهزیستی شهرستان بازهم به عنوان یک نهاد دولتی ملک مازاد دارد و خواهان تملک آن شده است.

وی ادامه داد: مشخص نیست که در آن جلسه نماینده بهزیستی نبوده و یا نتوانسته از حق بهزیستی خوب دفاع کند؛ چراکه با دستور استانداری مرکز توانبخشی شهید دستغیب که در اختیار بخش خصوصی طرف قرارداد بهزیستی است، به تعزیرات واگذار شده است.

مدیر روابط عمومی بهزیستی اصفهان خاطر نشان کرد: طبق اصل 44، بهزیستی اصفهان این ملک را طی مزایده که در سامانه دولتی و با حضور نمایندگان دولت اعم از مدیرکل بهزیستی، حراست و بازرسی و غیره برگزار می‌شود، به بخش خصوصی اجاره داده تا خدمات مورد نظر بهزیستی و معلولان و خدمات گیرندگان تحت پوشش بهزیستی را با نرخ مصوب ما به آن ها ارائه دهد.

وی اضافه کرد: شنیده‌ها حکایت از آن دارد که تعزیرات زرین شهر در جلسه شورای برنامه ریزی استانداری اعلام کرده این ملک از سوی بهزیستی به بنگاه اقتصادی واگذار شده که خلاف قانون است و به موجب این ادعا دستور استفاده از ملک را دریافت کرده است؛ درحالی که سازمان‌های دولتی تنها از طریق سامانه دولت و با حضور نمایندگان هر بخش می توانند اصل 44 قانون اساسی مبنی بر اجاره املاک به بخش خصوصی برای ارائه خدمات دولتی با تعرفه مصوب را اجرا کنند و این ادعا خلاف واقع است.

عسکریان زاده با بیان اینکه بهزیستی اصفهان طبق فرایند قانونی ملک خود را به بخش خصوصی واگذار کرده تصریح کرد: این مرکز در حال خدمت رسانی به معلولان و توان خواهان زیر نظر بهزیستی بوده که چندی است از سوی اداره تعزیرات پلمب شده و اداره کل بهزیستی پیگیر رفع این مشکل از طریق استانداری اصفهان و دادگستری است.

طبق ایمیل ارسال شده به ایلنا: به موجب بند هشتم از مصوبات جلسه شماره 230 شورای برنامه ریزی و توسعه استان مورخ 30/2/1402 حق استفاده از بخشی از ساختمان مجتمع خدمات بهزیستی شهید دستغیب به مدت 5 سال به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان لنجان واگذار شده است.

در ایمیل ارسال شده از سوی مخاطبان آمده است: تصمیمات بدون حضور مدیرکل بهزیستی و در نظر گرفتن چالش ها و ضرورت های بهزیستی صادر شده و اداره تعزیرات شهرستان با این دستور اقدام به تصاحب و پلمب کردن این مرکز توانبخشی کرده است. گفتنی است بخش های فعال در مرکز توانبخشی دستغیب کلینیک مددکاری و مرکز مثبت زندگی، کلینیک گفتاردرمانی در دو نوبت صبح و عصر، کلینیک فیزیوتراپی و کلینیک کاردرمانی است.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: بیش از 500 نفر از توانخواهان تحت پوشش شامل گروه های مختلف معلولان و اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب، از خدمات مرکز مثبت زندگی بهره مند می شوند و فضای فیزیکی مرکز جهت استفاده معلولان مناسب سازی شده و به دلیل موقعیت مکانی و سابقه طولانی ارایه خدمات توانبخشی و توانمندسازی، دسترسی به مکان مذکور برای خدمات گیرندگان سهل الحصول است.

اختلال در خدمات رسانی به معلولان

به گفته این منبع آگاه اداره تعزیرات حکومتی لنجان مکان مورد اجاره فیزیوتراپی را در اختیار گرفته و وجود مکان مذکور در کنار کلینیک مددکاری و مراکز گفتاردرمانی، کاردرمانی عملا با توجه به نیاز و شرایط خاص معلولان که جزو  گروه ها و اقشار آسیب پذیر یا در معرض آسیب هستند، در آینده ای نه چندان دور سبب اختلال در فعالیت و عملکرد این مراکز و تعطیلی آنها خواهد شد.

وی یادآور شد: اداره تعزیرات بدون اطلاع سازمان بهزیستی اقدام به پلمپ مکان مورد نظر کرده و پرچمی در محل نصب کرده است که به دلیل تخلفات مالی این مکان تعطیل است و از این بابت آبروی مستاجر را نیز برده است.

به نقل از این منبع، کسی که از سوی سازمان بهزیستی به جلسه شورای برنامه ریزی استانداری رفته و بدون اطلاع از موضوع مصوبه را امضا کرده است کارمند دفتر فنی سازمان بهزیستی است، در حالی که مسائل مربوط به مالکیت های منقول و غیرمنقول سازمان در اختیار دفتر حقوقی سازمان بهزیستی و تصمیم گیری آن در سطح مدیرکل است و ایشان نمی توانسته مصوبه را تایید کند؛ اما متاسفانه وی به عنوان نماینده بهزیستی در این جلسه، خارج از اختیارات خود این مصوبه را تایید کرده است.

ایلنا پیگیر این اتفاق خواهد بود و گزارش تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز