خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بحران استانداری مازندران خبرداد؛

آتش سوزی در ۱۰ هکتار از اراضی میانکاله

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۱۲۱

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: ۱۰ هکتار از اراضی میانکاله طعمه حریق شد و اطفای حریق با توان یگان هوایی و زمینی در حال انجام است.

حسینعلی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: آتش سوزی در منطقه بوته زاری میانکاله امروز سه شنبه سوم‌ مردادماه رخ داد و ۱۰ هکتار از اراضی بوته زاری میانکاله طعمه حریق شد.

وی افزود: با استفاده از توان یگان هوایی و زمینی برای اطفای آتش میانکاله وارد عمل شدیم و امیدواریم تا پایان امروز موفق به اطفای حریق شویم.

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: مهار آتش در میانکاله با استفاده از ظرفیت یگان امداد اطفای هوایی با ظرفیت ۲ بالگرد و همچنین یگان امداد زمینی با ظرفیت نیروهای یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی، نیروهای بسیج و مردمی و ماشین الات و ادوات آتش نشانی‌های شهرداری‌های شرق مازندران در حال انجام است.

محمدی افزود: با توجه به‌ ورزش باد در منطقه، اطفای حریق با کندی انجام‌می شود و امیدواریم با مهار باد و اجرای آتش برد، آتش مهار شود.

شبه‌جزیرهٔ میانکاله در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای مازندران در دوازده کیلومتری شمال شهر بهشهر واقع می‌باشد. مساحت آن بیش از شصت‌وهشت هزار هکتار و ارتفاعِ آن بینِ ۱۵ تا ۲۸ متر کمتر از سطحِ دریای آزاد است، میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان " منطقه حفاظت شده" تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین "پناهگاه حیات وحش"، "تالاب بین‌المللی و ذخیره گاه طبیعی زیست کره" تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز