خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت لرستان:

2 هزار هنرجوی قالیبافی، مهارت‌های بافت فرش را فرا گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۳۷۰

مدیر کل صمت لرستان با اشاره به برگزاری 58 دوره ارتقاء مهارت‌های قالیبافی در سراسر استان گفت: 2 هزار هنرجوی رشته قالیبافی، مهارت‌های بافت فرش را فرا گرفتند.

به گزارش ایلنا،  بهمن جعفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هنر قالیبافی یکی از هنرهای اصیل و منحصر به فرد است که در استان لرستان قدمت زیادی دارد و هنرمندان این دیار با نقش و نگارهای بسیار زیبا، قالی‌هایی بی‌نظیر را بافته که از نظر کیفیت، زیبایی و استفاده از طرح و رنگ ممتاز است.

وی با اشاره به لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی برای افزایش مهارت در این رشته هنری، افزود: با توجه به ابلاغ اعتبار آموزشی برای بخش قالیبافی، ۵۸ دوره ارتقاء مهارت‌های قالیبافی در سراسر استان توسط اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف روستایی استان به مدت یک ماه در مناطق شهری و روستایی برگزار شد.

مدیر کل صمت لرستان تصریح کرد: در این دوره‌های آموزشی حدود دو هزار نفر از هنرجویان رشته قالیبافی طی ۴۸ هزار نفر ساعت با مفاهیم و مهارت‌های بافت فرش آشنا شدند.

جعفری عنوان کرد: هر دوره آموزشی چهار روز بوده که با استقبال خوب هنرمندان استان همراه شد البته تمامی دوره‌ها توسط کارشناسان فرش اداره‌کل و شهرستان‌ها بازدید و براساس دستورالعمل صادره از مرکز ملی فرش ایران، نظارت کامل و جامع بر آنها اعمال شده است.

وی با بیان اینکه در این فرآیند یک ماهه حدود ۱۰۰ نفر به عنوان مربی، مجری، خدماتی و تدارکات فعالیت داشتند، گفت: برهمین اساس هرگونه موضوع مغایر با دستورالعمل با همکاری مجری و مربی برطرف شده که هدف اصلی از اجرای این دوره آموزشی، افزایش مهارت در رشته قالیبافی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز