خبرگزاری کار ایران

در ۳ ماهه اول سال جاری انجام شد؛

رشد ۵۰۰ درصدی صلح و سازش در پرونده‌های قصاص خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۹۰۹۵

رئیس کل دادگستری خوزستان از افزایش ۵۰۰ درصدی صلح و سازش پرونده‌های قصاص نفس این استان در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی اظهار داشت: در سه ماهه اول امسال ۱۱۹ پرونده قصاص نفس به همت اعضای شوراهای حل اختلاف، شیوخ، بزرگان و معتمدین طوایف، صلح‌یاران و اعضای ستاد صبر به سازش و رضایت اولیای دم انجامید و این در حالی است که در سه ماهه اول سال گذشته این آمار ۲۰ فقره بود.

وی با اشاره به پویش «به عشق امام رئوف می‌بخشم»، گفت: استان خوزستان یکی از استان‌هایی است که در بحث پویش‌های مرکز توسعه حل اختلاف به خوبی عمل کرده و نتایج بسیار مطلوبی به دست آورده است.

دهقانی ادامه داد: از ابتدای این پویش که از اسفندماه سال گذشته آغاز شد و تا اول محرم ادامه دارد، ۱۴۲ پرونده قصاص به سازش انجامید که برخی از آنها در مرحله اخذ رضایت ثبتی و تکمیل روند اداری است.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: گذشت و بخشش از کرامات بزرگان است و دعوت به این امر نیز اجر بالایی دارد چرا که مانع از گسترش خشونت پنهان و آشکار در جامعه می‌شود.

دهقانی گفت: انتظار ما از مردم فهیم استان این است که در هنگام بروز اختلافات و دعاوی، به قانون اکتفا کرده و از هرگونه رفتار خودسرانه پرهیز کنند و اطمینان داشته باشند که با مراجعه به مراجع قانونی، عدالت بهتر و موثرتری برای آنان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز