خبرگزاری کار ایران

رئیس بهزیستی نیشابور خبر داد؛

افزایش صعودی زنان سرپرست خانوار در نیشابور / بیشترین تماس در خصوص کودک آزاری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۶۵۵

رئیس بهزیستی نیشابور گفت: طی دو سال گذشته آمار ۸۰۰ نفری از زنان سرپرست خانوار داشتیم که تنها ۱۳۰ نفر در سال گذشته تقاضای دریافت خدمات بهزیستی را داشته‌اند که در این خصوص شاهد سیر افزایشی زنان سرپرست خانوار در نیشابور هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی صدر در نشست خبری شنبه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد اعلام کرد: به مناسب هفته بهزیستی ۲۰ درصد مستمری افزایش داشته است و تمام افرادی که در بهزیستی واجد شرایط هستند خدمات مستمری ماهیانه نیز دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵۶ مرکز روزانه تحت نظارت بهزیستی فعال هستند که ۴ مرکز دیگر نیز فعال شده است از این تعداد ۱۱ مرکز مشاوره، ۱۰ مرکز ترک اعتیاد فعال، ۲ مرکز ژنتیک، ۱۲ مرکز مثبت زندگی و ۱۲ مرکز توانبخشی و ۵ مرکز سالمندان در نیشابور نیز فعالیت دارند.

صدر با بیان اینکه با یارانه دولتی به یک هزار و ۲۰۰ معتاد متهاجر در کمپ اجباری خدمات رسانی می‌شود ادامه داد: در حال حاضر ۱۱ هزار و ۷۸۰ نفر تحت پوشش توانبخشی و ۱۵۲ دانشجو تحت حمایت بهزیستی نیشابور قرار دارند.

وی با اشاره به آمار خودکشی که آنرا چند وجهی دانست افزود: آمار خودکشی چندوجهی است چرا که از طرف خانواده کتمان می‌شود در همین راستا سال گذشته با ۱۲۶ مورد از افرادی که افکار خودکشی داشتند مشاوره صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: طی ارزیابی‌های انجام شده از ۴۲ اداره سطح شهرستان در ۱۳ اداره برای معلولین مناسب سازی صورت گرفته است و یازده اداره همچون ورزش و جوانان، پست، مرکز تحقیقات و کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتقال خون، زندان، پزشک قانونی و  تبلیغات اسلامی از جمله اداراتی هستند که در شهرستان امتیاز بسیار پایین نسبت به مناسب سازی جهت استفاده معلولین را کسب کرده‌اند.

رئیس بهزیستی نیشابور ادامه داد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده تمام ساختمان‌های پزشکی در سطح شهر جهت دریافت یا تمدید پروانه ابتدا به بهزیستی ارجاع داده می‌شود تا مناسب سازی در این ساختمان‌ها برای معلولین به بهترین شکل صورت گیرد.

صدر اعلام کرد: بهزیستی نیشابور در زمینه ایجاد اشتغال رتبه اول استان را کسب کرده است که با توجه به خشکسالی های اخیر مشاغل را از کشاورزی و دامپروری به سمت  تولید و مشاغل خدماتی سوق داده است.

وی گفت: در سال جاری ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار وام مشاغل جذب شد که تاکنون ۵۰ میلیارد ریال نیز ابلاغ شده است که در دو مرحله راستی آزمایی انجام می‌شود و طی آخرین آمار،  تحقق اشتغال برای ۱۹۶ نفر می‌ باشد که پیش بینی می‌شود چنانچه تمام اعتبار جذب شود این تعداد به ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در خصوص مشارکت های مردمی و کمک های خیرین چنین بیان کرد: در سه ماه نخست سال مشارکت های غیرنقدی ۲۶۰ میلیون تومان و در بخش مشارکت های غیر نقدی و خدماتی به ترتیب۴۴۳ میلیون تومان و ۵۱۲ میلیون تومان از سوی خیرین جذب شده است همچنین از طریق جمع آوری فطریه ماه مبارک رمضان امسال ۲۶۱ میلیون تومان جذب شد که رشد ۳ برابری را داشت.

صدر یادآور شد: اعتبار اشتغال سال گذشته ۵۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که به ۵۵۳ نفر از مددجوهای بهزیستی تعلق یافته است همچنین در حوزه کمک بلاعوض ساخت یا خرید مسکن نیز در سال گذشته ۳ میلیارد تومان اعتبار به ۵۵ نفر پرداخت شد.

رئیس بهزیستی نیشابور گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۴ پرونده طلاق داشتیم که ۲۷ درصد منجر به سازش شد همچنین از ابتدای سال جاری ۷۸۹ متقاضی طلاق که از این تعداد ۱۷ درصد نیز منجر به سازش شده است و پرونده ۴۷۶ دعوای خانوادگی که غالبا مشکل مهریه و جهزیه بود به بهزیستی ارجاع داده شد که از این تعداد ۲۴ درصد نیز به حل و فصل انجامید.

صدر بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۳۱ تماس با سامانه برقرار که ۲۰۲ مورد منجر به مداخله در بحران شد که بیشترین تماس‌ها در خصوص کودک آزاری اقدام به خودکشی و همسر آزاری است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز