خبرگزاری کار ایران

در آیین نکوداشت روز صنعت در اصفهان مطرح شد؛

سهم بزرگ اصفهان در صنعت کشور / ضرورت تغییر مدل استراتژی توسعه‌ای کشور/ وضعیت درمان در استان مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۷۹

معاون وزیر صمت بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و گفت: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

به گزارش ایلنا از اصفهان، علی نبوی در بیست و هفتمین آیین نکوداشت روز صنعت و معدن استان اصفهان با اشاره به سهم بزرگ استان اصفهان در بخش‌های مختلف از جمله صنعت کشور اظهار داشت: تشکل‌های بخش خصوصی در واکاوی مشکلات و ارائه راهکارهای موثر برای حل آنها ، به منزله بازوی توانمند برای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور هستند.

وی تصریح کرد: حضور فعال و موثر تشکل‌های بخشی خصوصی می‌تواند به جامع بودن سیاست گذاری در بخش‌های مختلف و رسیدن به هدف مشترک که همان رشد اقتصادی کشور است، کمک کند.

معاون وزیر صمت بررسی برنامه هفتم را فرصتی مناسب برای بخش صنعت و معدن دانست و تصریح کرد: در این برنامه توجه بسیاری به بخش‌های معدن، خوشه سازی صنعتی و افزایش توان صادرات شده است.

توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد

رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این مراسم بر ضرورت تغییر مدل استراتژی توسعه ای کشور به منظور رفع مشکلات صاحبان کسب و کار و توجه ویژه به توسعه صادرات تاکید کرد.

امیر کشانی با تشریح پتانسیل‌های صنعتی استان گفت: روز صنعت و معدن روز ویژه ای برای صاحبان کسب و کار و نیروی انسانی آنهاست.

وی با اشاره به پررنگ بودن فرهنگ کار و تولید در این استان، کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های تولیدات کشاورزی -صنعتی را  نشان دهنده ضرورت داشتن نگاه ویژه به این استان صنعتی دانست.

رئیس پارلمان بخش خصوصی اصفهان در ادامه با اشاره به نرخ بیکاری ۱۱ درصدی این استان و نرخ ۲۸ درصدی بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی،ناترازی انرژی، رشد منفی سرمایه گذاری و...افزایش اختیارات مدیران دستگاه‌های اجرایی را در رفع مشکلات صاحبان کسب و کار ضروری دانست.

کشانی با انتقاد از عدم وجود استراتژی مشخص برای توسعه صنعتی، بر ضرورت تغییر مدل استراتژی توسعه کشور و توجه به آینده پژوهی در تدوین استراتژی‌های صنعتی به ویژه در حوزه صادرات تاکید و تصریح کرد: در حال حاضر باید توسعه صادرات در رأس برنامه‌های دولت قرار گیرد. 

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان افزود: امروزه قوانین و دستورالعمل‌های لحظه‌ای  مشکلات زیادی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است.

وی همچنین خواستار ایجاد بانک‌های مشترک ایران با کشورهای هدف صادراتی برای تحویل ارز حاصل از صادرات و توجه به صادرات در برنامه هفتم توسعه شد. 

کشانی در ادامه تصریح کرد: اتاق بازرگانی اصفهان توسعه عدالت تجاری و تقسیم فرصت‌های تجاری میان کلیه صاحبان کسب و کار  و آحادجامعه را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برنامه ویژه ای برای توسعه صادرات دارد.

ضرورت وجود قرارگاه جنگ اقتصادی در زمان تحریم

امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان نیز با اشاره با شیب 4.6 درصدی بخش صنعت اصفهان در سال 1401 گفت: این در حالی است که بخش صنعت و معدن با مشکلات زیادی از جمله ناترازی انرژی، مشکلات ارزی و تامین مواد اولیه مواجه است.

وی ایجاد عزم و همت جدی برای رفع این مشکلات را موجب شیب مثبت‌تر بخش صنعت استان دانست.

کمیلی افزود: بخشی از این موانع با تدبیر و تصمیم گیری درست و به موقع قابل حل است و در زمان جنگ اقتصادی وجود قرارگاه جنگ اقتصادی ضروری است و باید تصمیمات و بخشنامه های نادرست در اسرع وقت مرتفع شود.

تشکل‌های اقتصادی در اداره اقتصاد کشور مشارکت کنند

سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در این جلسه، خواستار اعتماد به مردم و مشارکت تشکل‌های اقتصادی و صنفی در اداره اقتصاد کشور شد. 

وی افزود: فعالان اقتصادی در شرایط گوناگون با دولت همراهی نموده و جبهه تولید را ترک نکرده اند و افتخارات بزرگی را نیز  در این مسیر کسب کرده‌اند.

رئیس خانه صنعت ایران وضعیت درمان در استان اصفهان را مطلوب ندانست و افزود: امکانات ارایه شده به کارگران  استان مطلوب نبوده و باید امنیت در حوزه درمان برای این قشر زحمتکش ایجاد شود.

وی تصریح کرد: صنعتگران، به عنوان تلاشگران خط مقدم جبهه اقتصادی، در حوزه انرژی بسیار مشکل دارند این در حالی است که این قشر دومین مالیات دهنده کشور بوده و از لحاظ منابع بانکی نیز از وضعیت مطلوب و سهم عادلانه ای برخوردار نیستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز