خبرگزاری کار ایران

در خراسان رضوی؛

نوشیدن آب چشمه باعث ورود زالو به بدن کودک مشهدی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۵۶

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر مشهد گفت: بلعیدن زالو بر اثر نوشیدن آب آلوده چشمه منجر به خونریزی شدید دستگاه گوارشی در یک کودک ۱۰ ساله مشهدی شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی جعفری افزود: این کودک با علائم استفراغ خونی ناشی از خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به بیمارستان اکبر مشهد ارجاع داده شده بود که بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی بر روی وی انجام شد.

وی بیان کرد: با انجام آندوسکوپی از دستگاه گوارش این کودک، وجود یک زالو در قسمت فوقانی مری مشاهده و نسبت به خارج کردن آن اقدام شد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر افزود: نوشیدن آب چشمه‌های آلوده، خوردن آب‌های غیر تصفیه، غیر فیلتر و غیر شرب از علل ورود زالو به بدن است و با ورود زالو در بدن و چسبیدن به دیواره و مخاط دستگاه گوارش و مکیدن خون، رفته رفته رشد کرده و باعث خونریزی دستگاه گوارش فوقانی در کودکان و بزرگسالان می‌شود.

جعفری با تاکید بر استفاده از آب آشامیدنی سالم و مراقبت از فرزندان در زمان حضور در تفرجگاه‌ها اظهار داشت: حتی گاهی اوقات به علت شستشوی دهان با آب چشمه‌های آلوده و آب‌های غیر شرب، این انگل وارد بدن شده و رشد می‌کند و در نتیجه باعث انسداد راه‌های تنفسی فوقانی و علائم شدید تنفسی می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در حال حاضر با توجه به ارتقای بهداشت و بالا رفتن آگاهی مردم، مواردی مانند بلعیدن زالو کمتر مشاهده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز