خبرگزاری کار ایران

گلایه معاون وزیر صمت از قوانین خاص در مشهد/ برخی پلمب ها را فقط در مشهد داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۲۹۱

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: گاهی اخباری از مشهد می‌رسد که برای ما عجیب است. به طور مثال بیان می‌شود که واحدی صنفی توسط دستگاهی به دلیلی پلمب شده که در ایران چنین موردی نداشتیم.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدمهدی برادران امروز ۴ تیر ماه، در همایش بزرگداشت روز اصناف که در هتل میثاق ملل برگزار شد، اظهار کرد: همه اصناف کشور مفتخر هستند پیشینه و هویت قوی دارند و نسل در نسل مسیری را طی کرده‌اند. مهمترین هویت اصناف مفهومی به نام روزی حلال است و اصناف امانت‌دار مردم هستند که این ارزشمند است.

وی افزود: اصناف مشهد در جوار امام رضا (ع) به مردم و زائران خدمت می‌کنند که این بسیار ارزشمند است. بهترین واحدهای صنفی ما در نقاط دیگر کشور تلاش می‌کنند نام و کسب‌وکار مشابه اصناف مشهد را راه‌اندازی کنند که این نشان می‌دهد واحدهای صنفی در مشهد خوب امانت‌داری کرده‌، خدمات ارائه داده‌اند ‌و الگو شده‌اند.

برادران با اشاره به اینکه امسال کار مشترکی صورت گرفته که علاوه بر روز اصناف، روزهای دیگری به نام اصناف خاص و پرطرفدار داشته باشیم، عنوان کرد: نقطه قوت اصناف تلاش در ایجاد رقابت است. اصناف مشهد همواره رقابتی و از حیث قیمت کمترین میزان قیمت‌ها را ارائه کرده در ایران بوده و بارانداز شرق کشور است.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت: مهمترین موضوعی که باید در کل اصناف بیشترین تمرکز را بر آن داشته باشیم، این است که اعتبار کسب شده را در قالب رقابت منفی خرج نکنیم. رقابت در قیمت خوب است به شرطی که منجر به ارائه جنس تقلبی. قاچاق و ارائه کالای کم‌کیفیت نشود؛ ضمن حفظ مزیت‌ها باید به فرصت بهبود توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون نظام صنفی و تکالیف اتحادیه‌ها، وظیفه نظارت و بازرسی برعهده خود اتحادیه است و باید ۱۰۰ درصد توسط خود اتحادیه انجام شود، تصریح کرد: گاهی اخباری از مشهد می‌رسد که برای ما عجیب است. به طور مثال بیان می‌شود که واحدی صنفی توسط دستگاهی به دلیلی پلمب شده که در ایران چنین موردی نداشتیم. این تفسیر به رای‌ها خاص مشهد است و در این زمینه گلایه داریم. چنین موردی در کشور نداشتیم که با این دلایل پلمب شود.

برادران ادامه داد: واحدهای صنفی خودشان باید اگر در جایی نیاز به آموزش است، به این حوزه ورود کنند. دغدغه ما وجود کالاهای تقلبی در سطح بازار است که به کیفیت کالاها لطمه می‌زند و در برخی اصناف موجب عدم اعتماد عمومی می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت بیان کرد: با وجود همه مشکلات گذشته، براساس گزارش بانک مرکزی طی هفته گذشته روند تولید در حوزه صنعت رشد جهشی داشته است و گویای این است که در سال ۱۴۰۱ رشد بخش صنعت به ۹.۵ درصد رسیده است، در حالی که هدف‌گذاری ما ۸ درصد بوده است؛ این عدد ۵ برابر رشد متوسط ۸ سال گذشته بوده و نشان می‌دهد ما از دوران رکود خارج شدیم. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز