خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان عنوان کرد؛

ضرورت تشکیل کارگروه صدور اسناد اراضی کشاورزی در شهرستان‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۱۲

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین گفت: کارگروه صدور اسناد اراضی کشاورزی باید در شهرستان‌های استان قزوین نیز تشکیل شود و از شوراها، دهیاران و فرمانداران نیز دعوت شود که در این کارگروه‌ها حضور یابند.

به گزارش ایلنا، علی فولیان در نشست هماهنگی هیات تعیین تکلیف و صدور اسناد اراضی کشاورزی استان قزوین: سنددار شدن اراضی کشاورزی به تقویت انگیزه و امیدآفرینی در جامعه منجر شده و فرامین رهبر معظم انقلاب را محقق می‌سازد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها به امیدآفرینی در جامعه تاکید کرده‌اند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها همین سنددار کردن اراضی کشاورزی است که یک کار مردمی بوده و در راستای امیدآفرینی اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: قانون سال ۹۳ تصویب شده و رهبر معظم انقلاب تاکید کرده متر به متر اراضی باید تعیین تکلیف شود، بنابراین تمام مستخدمان دولت باید به این مهم اهتمام داشته باشند.

این مقام قضایی استان ادامه داد: فقدان امنیت در معاملات املاک باعث افزایش پرونده‌های قضایی شده است، بهترین راهکار حرکت از سمت سند عادی به سمت سند رسمی است که این سیاست در تمام سطوح نظام اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: پایان دادن به اختلاف بین کشاورزان و دولت، جلوگیری از جرایم و تسهیل دعوی در محاکم قضایی از مهم‌ترین فواید سنددار شدن اراضی کشاورزی است.

فولیان اظهار کرد: از فضای مجازی و عمومی برای اطلاع رسانی به مردم استفاده شود تا همه بدانند که کارهای پیش رو برای تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی بوده و به نفع کشاورزان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین  خاطر نشان کرد: سرعت سنددار شدن اراضی کشاورزی در استان قزوین نیازمند افزایش آراء مثبت در کمیسیون‌ها و هیات‌ها است که نیازمند ورود عوامل با بینش حقوقی بالا است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز