خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان:

100 هزار خانوار قزوین در سال‌های گذشته با کمبود آب مواجه بودند / البرز پرمصرف‌ترین شهرستان استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۷۷۶

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: در طول چند سال گذشته ۱۰۰ هزار خانوار کمبود آب داشتند که سعی شده کمبودها را حدود زیادی جبران کنیم با وجود این هنوز هم با محدودیت منابع آبی مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، داراب بیرنوندی در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که صبح امروز به مناسبت هفته صرفه جویی در سالن اجتماعات اداره برق برگزار شد، گفت: در سال گذشته در مجموع ۲۳۲ کیلومتر اصلاح‌، توسعه و بازسازی شبکه‌های آب را در سطح مناطق شهری و روستایی استان داشتیم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین ادامه داد: ۲۸ حلقه چاه که ۸۰ درصد در بخش روستایی است در سطح استان ساماندهی شد.

وی بیان کرد: تصفیه خانه‌ها از موارد دارای اهمیت هستند و فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شال در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: بالای یک‌هزار مشترک از نرم افزار یارآب استفاده می‌کنند و ۲۲ خدمت ما به صورت موبایلی قابل ارائه است.

وی عنوان کرد: در جهاد آبرسانی با کمک مجموعه بسیج سازندگی ۸۰ کیلومتر خط انتقال در روستاهای استان انجام شد.

بیرنوندی اظهار کرد: سال گذشته بیشترین مصرف در زیاران و کم‌ترین مصرف در سیردان بوده و در شهرستان‌ها هم کمترین مصرف در قزوین و بیشترین میزان در البرز بود.

وی اضافه کرد: میزان مشترکین بد مصرف ۲ درصد کاهش پیدا کرده است اما چالش‌های زیادی در حوزه آب داریم و با محدود شدن منابع اختلاف بین ذی نفعان بیشتر مشهود می‌شود.

مدیرعامل آبفای استان قزوین گفت: در سال گذشته یک‌هزار و 138 انشعاب غیرمجاز و امسال ۳۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده و با همراهی دستگاه قضا برای متخلفین جرایم سنگینی که در برخی موارد میلیاردی بود اعمال شد؛ به افرادی که انشعاب غیرمجاز را اطلاع دهند پاداش میلیونی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: دشت قزوین نیازمند نگهداری است و یکی از مواردی که در این راستا اهمیت دارد، استفاده از پساب است اما صنعتگران عموما تمایلی به استفاده از آن ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز