خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز گیلان خبر داد؛

دستگیری ۷ اخاذ با عناوین جعلی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۰۹۰

دادستان مرکز گیلان از دستگیری هفت اخاذ با عناوین جعلی طی دو ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: مردم برای راستی آزمایی ادعای عناوین قضایی از سوی این افراد از سامانه ۱۵۸۰ استعلام کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، مهدی فلاح میری اظهار کرد: طی ۲ ماه گذشته ۷ اخاذ که با انتساب خود به مسئولان قوه قضاییه از مردم پول می‌گرفتند دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان افزود: دستگیرشدگان با عناوین جعلی همچون بازپرس، دادستان، رئیس دادگاه و قاضی قوه قضائیه و همچنین مأمور دستگاه‌های امنیتی، مدعی رفع مشکلات مردم بودند.

فلاح میری با ابراز تأسف از ساده انگاری و اعتماد راحت به این افراد گفت: مردم باید برای راستی آزمایی ادعاهای این چنینی، استعلام‌های لازم را از حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و سامانه ۱۵۸۰ دریافت کنند تا فریب کلاهبرداران را نخورند.

وی برای مثال به شگرد فردی اشاره کرد که با ادعای نفوذ در دستگاه قضا و داشتن نسبت فامیلی با یکی از مسئولان، از شخصی که مشکلات قضایی داشت اخاذی کرده است، افزود: این فرد با نقشه‌ای از قبل طراحی شده با جاسازی هروئین در کفش وی سبب دستگیری این شخص شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان تصریح کرد: هدف از این نقشه، زمینه چینی برای زندانی کردن قربانی و رهایی از تعهد دروغین به او بود، که این توطئه سبب لو رفتن و دستگیری فرد اخاذ شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز