خبرگزاری کار ایران

در حضور وزیر کشور عنوان شد؛

مراکز اورژانس بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد در بدترین شرایط است/ شناسایی ۱۸ هزار آسیب دیده اجتماعی استان در سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۷۷۹

معاون بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد باتشریح برخی آمارهای آسیب های اجتماعی در این استان، تاکید کرد که اورژانس‌های اجتماعی استان در بدترین شرایط زیرساختی خود بسر می‌برند.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " هدایت عظیمی فر" در نشست بررسی رویکردهای اجتماعی که با حضور سردار احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار داشت: مراکز اورژانس بهزیستی در این استان در بدترین شرایط به لحاظ زیرساختی از جمله نیروی انسانی، امکانات، خودرو و سایر موارد موردنیاز دیگر بِسر می برند.

وی با اظهار تاسف از اینکه پیوست اجتماعی برای بسیاری از اقدامات و کارها در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مهاجرت‌ های بی رویه به یاسوج بعنوان مرکز استان بسرعت در حال انجام است و متاسفانه این اقدامات و کارها هیچ پیوست اجتماعی ندارد.

معاون اداره کل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در واقع تمام اقدامات ما در این استان بدون پیوست است، یادآورشد: بطور نمونه می‌گویم که سد خِرسان سه در دهستان سادات محمودی دنا که اکنون مورد اعتراض بسیاری از مردم این استان نیز واقع شده در حال احداث است و هیچ پیوست اجتماعی ندارد.

عظیمی فر گفت: در سد خرسان سه می‌خواهند حدود ۱۰ هزار خانوار و مردم ۱۷ روستا را آواره کنند و بنیان‌های اجتماعی و محلی بهم می ریزد اما پیوست اجتماعی ندارند.

وی از پذیرش ۱۸ هزار آسیب دیده اجتماعی در سال گذشته استان کهگیلویه و بویراحمد هم اظهار تاسف کرد و ادامه داد: در بحث پذیرش آسیب‌دیدگان و کسانی که در معرض آسیب هستند در سال گذشته، ۱۸ هزار نفر را پذیرش کردیم.

عظیمی فر با اشاره به اینکه مهمترین آسیب اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد کودکان کار است، اظهار داشت: ۲۶۴ نفر کودک کار را در سطح استان شناسایی کردیم و در این دو ماه گذشته ۳۰ نفر دیگر اضافه شده که بطور کلی ۳۰۰ نفر کودک کار ایرانی و ۷۰ نفر اتباع خارجی هستند.

وی از ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار خدمت به مددجویان بهزیستی در یکساله گذشته خبرداد و خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که بصورت ویژه مسائل حوزه اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد بررسی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز