خبرگزاری کار ایران

در اداره امور پیشکسوتان آموزش و پرورش فارس:

از خدمات 60 ساله رحیم هودی تجلیل شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۰۶۰

مراسم تجلیل از چند دهه خدمات ارزشمند رحیم هودی، فرهنگی پیشکسوت و بازیگر تئاتر ، سینما و تلویزیون، در اداره امور پیشکسوتان و موظفین آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره امور بازنشستگان و موظفین آموزش و پرورش فارس، استاد هودی را فرهنگی پیشکسوت موفق در حوزه تعلیم و تربیت و چهره فاخر و ارزشمند فرهنگ و هنر در استان و کشور دانست و بیان کرد: پاسداشت رحیم هودی، بزرگداشت فرهنگ و هنر این مرز و بوم است و قابلیت ‌ها و استعدادهای این هنرمند ستودنی است.

منصور غلامی هودی را معلمی تلاشگر و هنرمندی گرانمایه دانست و افزود: ماحصل بیش از نیم قرن فعالیت های رحیم هودی، همچون قابی ماندگار، همواره بر تارک دیار پهناور فارس و شیراز خواهد درخشید.

وی خاطر نشان کرد: تردیدی نیست که پاسداشت انسان‌های فرهیخته و تلاشگر عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری، می‌تواند به عنوان الگویی برای نسل جوان و آینده ساز کشور عزیزمان موثر باشد.

رحیم هودی نیز با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، پیشکسوتان را سرمایه ارزشمند اجتماعی دانست و توجه به این قشر فداکار را که هر کدام می‌توانند منشأ خدمات ارزشمندی در ارایه تجربیات باشند، امری ضروری دانست.

وی با بیان اینکه ما تا زنده هستیم باید در راستای توانمندی هایمان به جامعه خدمت کنیم، بازنشستگی را بی معنا دانست و  از پیشکسوتان فرهنگی خواست که نسبت به ایفای نقش خود در جامعه کوتاهی نکنند.

این بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون، با تاکید بر ضرورت گسترش و توسعه هر چه بیشتر سالن‌های نمایش در شهر شیراز، گفت: متاسفانه برخی از این سالن ها خراب شده‌اند و سالن‌های موجود هم پاسخگوی جمعیت شیراز نیستند.

وی افزود: در گذشته که وسعت شیراز زیاد نبود، تعداد سالن‌های نمایش بیشتری در شهر وجود داشت اما امروز که شهر شیراز تا این حد توسعه پیدا کرده، آن گونه که باید و شاید به تعداد سالن‌های نمایش اضافه نشده و می‌طلبد که در این زمینه، گام‌های اساسی برداشته شود.

چهره ماندگار استان فارس و دارنده نشان درجه یک هنری با اشاره به ضرورت راه اندازی موزه هنرمندان شیراز بیان داشت: ما در شهری زندگی می‌کنیم که هنرمندان زیادی دارد و نگاهداشت اماکن و آثار هنری، امری ضروری است. 

رحیم هودی سال 1314 در شهر شیراز متولد شد. عشق و علاقه وی به نقش‌آفرینی، با حضور در عرصه تئاتر تجلی یافت. همین علاقه‌اش باعث شد که به تئاتر سعدی بپیوندد؛ تئاتری که در دهه‌ ۳۰ شمسی در شیراز، جزو سالن‌های پررونق بود. 

وی آموزگاری سخت کوش بود که در دوران معلمی در خرامه، زرقان و پس از آن دبیرستان عشایری شیراز، تدریس می‌کرد و در کنار آن، به دانش آموزان تئاتر می‌آموخت.

این آیین، تعدادی از فرهنگیان، هنرمندان و شاگردان استاد هودی، مطالبی را در مورد خدمات ارزشمند وی در عرصه فرهنگ، هنر و تعلیم و تربیت بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز