خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس خبرداد؛

راه اندازی 10 دهکده اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌های فارس / امسال طرح جدیدی در حوزه آبخیزداری آغاز خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۴۳۵

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تاکنون ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان‌های استان راه‌اندازی کردیم، اما بنا داریم امسال دهکده اقتصاد مقاومتی الگو را هم احداث کنیم.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزلسفلی امروز، ۱۷ اردیبهشت‌ ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، از بهره‌برداری از یک هزار و ۵۳ پروژه گروه جهادی طی این هفته خبر داد و گفت: پروژه‌های عمرانی که گروه‌های جهادی مجری آن‌ها بودند در سه بحث مرمت، تکمیل و احداث انجام شده‌اند.

وی با اشاره به اجرای ۴۷۵ برنامه طی هفته بسیج سازندگی با محوریت پایگاه‌ها و گروه‌های جهادی در سراسر استان بیان کرد: از اردیبهشت‌ ماه سال گذشته جهاد آبرسانی به ۳۷۲ روستای استان آغاز شده است که تا اسفند ماه سال گذشته موفق شدیم آبرسانی به ۲۳۰ روستا را به اتمام برسانیم که در سفر دوم ریاست جمهوری به بهره‌ برداری خواهد رسید و مابقی روستاها را هم ادامه خواهیم داد.

قزلسفلی از فعالیت هفت قرارگاه عملیات جهادی در نقاط شمال، جنوب، شرق، غرب، جنوب غرب و شمال شرق استان فارس خبر داد و گفت:‌ این قرارگاه در ابعاد مختلف سخت‌افزاری،‌ ماشین‌آلات، محرومیت‌زدایی، نرم‌افزاری، تجهیزات رسانه‌ای و... فرصت خدمت گروه‌های جهادی را در مناطق محروم و حوادث غیرمترقبه فراهم می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه سال گذشته برای هر شهرستان یک قرارگاه ایجاد شد و امسال ارتقا خواهند یافت، گفت: سال گذشته با رویکرد قرارگاه محوری در چهار عرصه با محوریت گروه‌های جهادی وارد کار و تلاش شدیم؛ یکی در حوزه فنی عمرانی و زیرساختی بود که یک هزار و ۸۷ پروژه حاصل تلاش گروه‌های جهادی در این عرصه بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این حوزه رویکرد ما تسهیل‌گری و توانمندسازی است و همه تلاش‌ها برای فراهم کردن فرصت‌های شغلی اجتماع‌محور است که چند عرصه را دربر می‌گیرد شامل مشاغل خانگی و خرد، صنایع دستی، صنایع تبدیلی که به آنها فرصت‌های شغلی اجتماع‌محور می‌گوییم.

قزلسفلی از فراهم شدن دو هزار و ۸۳۸ فرصت شغلی از محل تسهیلات تبصره ۱۶ در استان خبر داد و افزود:‌ همچنین در سال گذشته ۱۱۲ کارگاه کوچک اشتغال احداث کردیم و یک هزار و ۷۶۱ صندوق قرض‌‌الحسنه و ۱۹۵ تعاونی اشتغالزا هم تا پایان سال در همین راستا خدمت‌رسانی می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه به‌طور کلی برای شش هزار و ۷۴۰ نفر فرصت شغلی در سال گذشته در استان فراهم کردیم، گفت: در بحث کمک‌های مؤمنانه خدمات مختلفی از ابتدای شیوع کرونا انجام دادیم که می‌‌توان به ضدعفونی معابر، توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع قریب به دو هزار سری جهیزیه توسط خیران و گروه‌های جهادی، آزادی ۷۱۴ زندانی جرائم غیرعمد در قالب طرح نذر رهایی، مرمت و بهسازی مسکن محرومان، توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر میان نیازمندان، تأمین سیستم سرمایشی و گرمایشی، اطعام، نذر خون و... اشاره کرد.

وی افزود: آیین بهره‌برداری از آسفالت راه‌های روستایی که سال گذشته یک میلیون و ۳۸۶ متر مربع آسفالت را انجام دادیم از دیگر برنامه‌های این هفته خواهند بود.

وی همچنین از برگزاری پنج هزار و ۷۳۱ اردوی جهادی با خدمت‌رسانی بیش از ۷۳ هزار جهادگر در عرصه‌های مختلف در سال گذشته خبر داد و افزود:‌ این اردوهای جهادی در قالب رزمایش فاطمی یک در عید نوروز، اردوهای جهادی تابستان، رزمایش فاطمی ۲ در ایام هفته بسیج و رزمایش‌های تخصصی اقشار بسیج اجرا شدند.

قزلسفلی به برنامه‌های محوری سال ۱۴۰۲ این سازمان اشاره کرد و گفت: امسال طرح جدیدی در حوزه آبخیزداری و کشاورزی را آغاز خواهیم کرد و همچنین برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم‌پایه را اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس اظهار کرد: جهادآبرسانی را در سال جاری در مناطق روستایی شیراز در قالب طرح پایدارسازی منابع آب با همکاری آبفای شیراز دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز