خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفا لرستان:

وضعیت آب چشمه‌های خرم‌آباد بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۵۳۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: میزان کدورت آب در چشمه‌های شهر خرم‌آباد که تامین کننده آب آشامیدنی مردم هستند بحرانی و قرمز است.

به گزارش ایلنا، "یاسر اکبریان" پنجشنبه شب در جلسه مدیریت بحران استان اظهار کرد: نیاز آب مصرفی شهر خرم‌آباد ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است که ۶۰ درصد از آن یعنی یکهزارو۳۲۰ لیتر از چشمه‌های گلستان، گرداب و مطهری تامین می‌شود.

وی افزود: ۴۰ درصد نیاز آبی شهر خرم‌آباد یعنی ۸۸۰ لیتر بر ثانیه هم از طریق چاه تامین می‌شود.

اکبریان با بیان اینکه فاز اول تصفیه خانه خرم‌آباد ۸۵۰ لیتر بر ثانیه است که اکنون با ظرفیتی ۹۶۰ لیتر بر ثانیه فعال است گفت: ۴۲۰ لیتر پمپاژ مستقیم آب از طریق چشمه‌ها در مناطق پشت بازار و مناطق مرکزی شهر توزیع می شود.

اکبریان کدورت آب شهر خرم‌آباد را روز دوشنبه ۱۵ NTU، روز سه شنبه۲۵ NTU و روز چهار شنبه ۳۸ NTU عنوان کرد و گفت: اما از روز چهارشنبه تا پنج شنبه کدورت آب به ۷۸ NTU افزایش پیدا کرد، در واقع وضعیت کدورت در چشمه‌ها بحرانی و قرمز است.

وی بیان کرد: قرار است آبرسانی در برخی نقاط از طریق تانکرهای سیار انجام شود که در این زمینه فراخوان داده‌ایم و قرار است ظرف چند ساعت آینده ۵۰ دستگاه تانکر به شهر برسد، همچنین دستگاه آب بسته بندی هم شروع به کار کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به اینکه ظرفیت فاز اول تصفیه خانه خرم‌آباد ۶۰ درصد است، خاطرنشان کرد: در حالی اجرای فاز دوم تصفیه خانه را منوط به سد مخملکوه کرده‌اند که پیشرفت فیزیکی آن کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه گفت: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد که آب خرم‌آباد به لحاظ باکتری، نیترات، نیتریت، سولفات و آهن فلوراید مشکلی ندارد، اما قابل خوردن نیست.

بهرام دلفان در جلسه مدیریت بحران که در خصوص وضعیت کدورت آب تشکیل شد، بیان کرد: آزمایشات سه روز گذشته نشان می‌دهد، آب خرم‌آبادمشکلی نداشته ولی قابل خوردن نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تا دیروز هیچ ورودی به اورژانس در خصوص آلودگی آب نداشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز