خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان:

قرارگاه اجتماعی زندان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۲۸۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از تشکیل قرارگاه اجتماعی زندان، برای نخستین بار در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فولیان گفت: راه‌اندازی قرارگاه اجتماعی زندان برای نخستین بار در استان قزوین به کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سایه گسترش امنیت عمومی در جامعه کمک می‌کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین عنوان کرد: قرارگاه اجتماعی زندان در راستای عملیاتی شدن برنامه‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم تحت عناوین اصلاح و بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان، حمایت از خانواده زندانیان و ارتقاء آگاهی‌های عمومی و اشتغال و حرفه آموزی، مطابق با اهداف سند تحول قضایی تشکیل می‌شود و پیگیری تمام امور در خصوص حمایت از خانواده‌های زندانیان و ارتقاء آگاهی‌های عمومی را در اولویت اجرای برنامه‌های خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: این قرارگاه با 13 ماموریت و 3 کارگروه تحت عناوین مختلف در دست راه اندازی است و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و رئیسان زندان‌های استان و کانون اصلاح و تربیت نیز از اعضای این کارگروه خواهند بود.

این مقام قضایی با تاکید بر نقش اساسی بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین در بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان عنوان کرد: در گام نخست شناسایی نهادها اعم از مردمی و خیرین در اولویت اقدامات کارگروه اصلاح و بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان قرار دارد و در وهله دیگر تشکیل کمیته تخصصی و احصاء راهکارهای اجرایی و ابلاغ و معرفی محکومان جهت توانمند سازی در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز