خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقة الاسلام در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۵۷

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، از برگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقة الاسلام در تبریز خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میر تاج الدینی در دومین جلسه شورای سیاست گذاری ستاد بزرگداشت ثقة الاسلام شهید میرزاعلی آقا تبریزی اظهار داشت: پس از اجرای موفق همایش شهید محمد خیابانی در سال ۹۹، شاهد برگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقة الاسلام در تبریز خواهیم بود.

رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت ثقة الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی با بی‌دیل و بی‌نظیر خواندن نقش آذربایجان در تاریخ معاصر ایران گفت: آذربایجان همواره در تاریخ ایران هم در حفظ کشور، هم در شکل دهی هویت ایرانی و هم رسمی شدن مذهب تشیع به عنوان مذهب رسمی کشور تاثیرگذار بوده است که این نقش پس از دوران مشروطه نیز بیش از پیش خود را نمایان ساخته است. 

وی ادامه داد: به برکت برگزاری همایش شهید خیابانی، مردم با این چهره بزرگ آشنا شده و رهبر معظم انقلاب نیز هر ساله در بیانات خود، از این شیخ یاد می کنند. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با تاکید بر تولید محتوای رسانه ای و به خصوص ساخت فیلم و سریال های تلویزیونی به یاد شخصیت های بزرگ آذربایجان گفت: از صداوسیما خواسته شده که نسبت به ساخت فیلم هایی برای معرفی این افراد بزرگ اقدام شود تا این چهره های نقش آفرین تاریخ آذربایجان به همگان معرفی شوند. 

تاج الدینی در خصوص شخصیت شهید ثقة الاسلام گفت: این شخصیت بزرگوار، شخصیت گمنامی مانده است در حالی که فداکاری او در طول تاریخ در حفظ تمامیت ایران و آذربایجان از چنگال دشمنان و بیگانگان بر همگان واضح است. ایشان یک چهره علمی بوده و به علاوه جزو رهبران سیاسی مردم در زمان مشروطه محسوب می شدند. 

وی افزود: در تاریخ زندگی شهید ثقه الاسلام، دیانت و سیاست در کنار هم قرار گرفته است و ایشان ارتباط نزدیکی نیز با مراجع نجف داشته اند. 

رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت ثقة الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی همچنین از احیای مزار این شهید نیز خبر داده و گفت: احیای مزار این شهید بزرگوار یکی از برنامه های این ستاد خواهد بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز