خبرگزاری کار ایران

وزارت اطلاعات خبرداد؛

دستگیری ۴۲ نفر از اعضای شبکه پشتیبان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۴۳۰

یکی از مدیران معاونت ضد تروریسم وزارت اطلاعات گفت: بعد از حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) در شیراز بلافاصله ۴۲ نفر از اعضای شبکه‌ای که فقط این حادثه را پشتیبانی می کرد شناسایی و دستگیر شدند که با دستگیری آنها حداقل از ۹ عملیات تروریستی مشابه جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، خیراندیش در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای مقابله با تروریسم تکفیری در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این حادثه افزود: این حادثه تلخ و غم بار یک پازل از پازل های گسترده طراحی شده توسط دشمن بود.

این مقام معاونت ضد تروریسم وزارت اطلاعات اظهار داشت: از سال ۱۳۹۳ که داعش علیه ما طراحی مستقیم را شروع کرد تا به امروز حدود ۲۰۰ عملیات بمب گذاری قطعی در کشور خنثی شده و تا سال ۱۳۹۷ نیز ۹ تن مواد منفجره در کشور کشف شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۴ بر اساس سند به دست آمده، طرح حمله به حرم های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاهچراغ (ع) و چند مسجد اهل سنت با هدف ایجاد ناامنی و ایجاد اختلاف و جنگ بین شیعه و سنی طراحی شده بود که با توجه به قدرت و توان مجموعه اطلاعات کشور این حملات خنثی شد.

خیراندیش با اشاره به امنیت حاکم بر فضای کشور گفت: این امنیت نباید باعث شود که نسبت به اقدامات و تحرکات دشمن و ضد انقلاب غفلت کنیم.

وی یادآور شد: بر اساس رده بندی سایت جهانی تروریسم، جمهوری اسلامی نخستین کشور امن دنیا در زمینه تروریسم است اما این امنیت نباید موجب غفلت ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز