خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

وضعیت عادی جاده‌های استان مرکزی به‌رغم بارش‌های برف سنگین / هیچ محوری مسدود نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۸۵۵

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با بیان اینکه علیرغم بارش‌های برف سنگین امروز یکشنبه، وضعیت جاده‌ها و محورهای مواصلاتی این استان در شرایط عادی قرار دارد و در حال حاضر هیچ محوری مسدود نیست، گفت: هم‌اکنون تردد در تمام جاده‌های استان مرکزی به صورت روان در جریان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهرداد جهانی افزود: با توجه به لغزندگی سطح جاده‌های استان مرکزی، نیاز است برای جلوگیری از حوادث احتمالی، رانندگان فاصله طولی و عرضی استاندارد را رعایت کرده و از تردد غیرضروری در جاده‌ها خودداری کنند. همچنین از رانندگان خواسته می‌شود در صورت تردد در جاده‌های استان، خودروی خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی تجهیز کنند.

وی ادامه داد: با توجه به تصاویر دریافتی از دوربین های نظارت تصویری و همچنین سامانه های هوشمند جاده‌ای، در حال حاضر در محورهای اراک ـ بروجرد، شازند ـ ازنا، اراک ـ فراهان، شازند ـ هندودر، اراک ـ خمین، اراک ـ سلفچگان و تفرش ـ فراهان شاهد بارش برف هستیم. همچنین در محورهای خمین ـ الیگودرز، خنداب ـ اراک، کمیجان ـ ساروق و محلات ـ دلیجان و جاده کنارگذرشمالی اراک نیز همچنان بارش برف وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه 6400 کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که از این میزان، 4000 کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است، اظهار داشت: در پی بارش‌های برف اخیر، حجم 4050 کیلومتر باند از جاده‌های این استان برفروبی و پاکسازی شده است و این فرایند همچنان ادامه دارد.

جهانی با بیان اینکه همچنین 800 تن مخلوط شن و نمک نیز برای جلوگیری از لغزندگی و حوادث احتمالی رانندگی در جاده‌های استان مرکزی پخش شد، تصریح کرد: 330 نفر راهدار با استفاده از 180 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در قالب 48 گروه راهداری در این مدت و تا زمانی که بارش‌های برف ادامه داشته باشد، وظیفه پاکسازی و برفروبی جاده‌های استان مرکزی را بر عهده دارند.

وی در خصوص آگاهی مسافران از وضعیت جاده‌های استان، بیان داشت: مسافران می‌توانند آگاهی و اطلاعات لازم در خصوص وضعیت راه‌ها و تردد در جاده‌های این استان و کشور را از طریق سامانه 141 و اپلیکیشن‌ 141 کسب کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز