خبرگزاری کار ایران

رئیس گروه سلامت علوم پزشکی قزوین:

رسانه‌ها در اقدام به خودکشی نقش پیشگیرانه داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۵۸۱

رئیس گروه سلامت روانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به اینکه نوع اخبار منتشر شده در اقدام به خودکشی تاثیرگذار است، رسانه‌ها باید در انتشار اخبار این حوزه نکات خاصی رعایت شده و حرفه‌ای عمل شود و رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش محافظتی و پیشگیرانه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، لادن محمدی زاده در جلسه آموزشی پیشگیری از خودکشی و نقش رسانه‌ها که ظهر امروز در سالن جلسات معاونت بهداشت برگزار شد، گفت: در اقدام به خودکشی عوامل مختلفی دخالت دارند و افراد از راه‌های مختلف در معرض آسیب قرار می‌گیرند.

رئیس گروه سلامت روانی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: براساس تحقیقات صورت گرفته، انتشار اخبار مربوط به خودکشی می‌تواند در افراد تاثیر منفی داشته باشد، همچنین انتشار اخبار این حوزه اگر مربوط به افراد مشهور باشد و یا حتی تولید آثار هنری و فیلم و قهرمانان کتاب‌ها هم می‌تواند گرایش افراد به این سمت را افزایش دهد و به نوعی واگیردار عمل کند.

وی عنوان کرد: باتوجه به تاثیر رسانه‌ها در انتشار اخبار این حوزه رعایت برخی نکات اهمیت دارد و باید از بیان جزئیات این اتفاق، بیان احساسی آن، ساده انگارانه جلوه دادن و یا روا دانستن این اقدام به خاطر مشکلات و تغییرات اجتماعی و اقتصادی و یا قرار گرفتن در سختی‌ها اجتناب کرد و به آمار و ارقام تکیه نکرد، همچنین باید خانواده فردی که این اقدام را انجام داده را در نظر داشت، زیرا با انتشار اخبار ممکن است تحت فشار قرار گرفته و در معرض برچسب‌های مختلف قرار گیرند.

این مسئول ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند اثر محافظتی هم داشته باشند به این شکل که راه‌های پیشنهادی و جایگزین برای رهایی از مشکلات و وضعیت بحرانی را توصیه کنند و مراجعه به روان درمانگر و روان پزشک را به فرلد پیشنهاد دهند.

وی تاکید کرد: افرادی که در معرض آسیب قرار دارند و یا به اقدام به خودکشی فکر می‌کنند حتما با شماره 123 یا 1480 تماس گرفته و این موضوع را مطرح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز