خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۲۰

هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر در شیراز آغاز به‌کار کرد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در این مراسم گفت: شعر مهم‌ترین مولفه قدرت ایران و مهم‌ترین ضلع ساختن هویت ایران است و با توجه به اینکه تعلق و شناخت ما از مسیر شعر است از این مسیر دوباره جوانه می‌زنیم و ادامه می‌دهیم.

علی رمضانی افزود: امید است با اقبال و توجهی که در جشنواره بین المللی شعر فجر به استان فارس شده است، مایه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این استان در حوزه شعر باشد.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز مایه سرور مجموعه برگزار کنندگان این جشنواره است این است که ما از محلی افتتاحیه جشنواره فجر را در نظر گرفتیم که مورد توجه اکثریت مردم عزیز کشور با دیده‌های نگران بود و این دیده‌های نگرانی که در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهر شیراز بود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به دلایل انتخاب شهر شیراز به عنوان شهر برگزار کننده این رویداد اشاره کرد و افزود: با توجه به استعداد بزرگی که در مجموعه استان فارس در حوزه شعر و ادب معاصر فارس نهفته است، موجب شد تا محافل شعر خوانی در استان برپا شود.

رمضانی ادامه داد: امید است آن چه که تدارک دیده شده بتواند از مجموعه ظرفیت‌های ادبی کشوری، جشنواره‌ای متفاوت را رقم بزند تا مایه ناگفته‌های مردم و وحدت همه مردم باشد.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پایان اضافه کرد: امید است این اقبال و توجهی که در جشنواره بین‌لمللی شعر فجر به استان فارس شده است، مایه رشد و شکوفایی هر چه بیشتر این استان در این حوزه باشد.

 اسماعیل محبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این مراسم با بیان اینکه آنچه که در مطالعه متون ادبی، شعر و شاعری وجود دارد حکایت وضع موجود و آینده‌ای است که شاعر می‌بیند،گفت: آینده‌ای که ما به آن نیاز داریم آینده‌ای سرشار از نشاط و امید است؛ نشاط و امیدی که چشم‌انداز آن داشتن ایرانی آباد، اسلامی سرافراز و مردمی پرتوان و پرانرژی است که نسل به نسل این امانت‌ها را دست به دست کردند و خوشبختانه این ویژگی برای دهه فجر امسال هم مدنظر قرار داده شده است.

حمیدرضا قانعی نیز در مراسم آغاز به‌کار هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر ضمن تبریک به مجموعه خانه کتاب و ادبیات ایران در خصوص انتخاب و برگزاری افتتاحیه این مراسم در شهر شیراز، اظهار داشت: شیراز قبل از هر چیز به عنوان شهر ادبیات و شاعری شناخته می‌شود و تاریخ گواه آن است که شعرایی همچون حافظ و سعدی به عنوان قله‌های بزرگ در ادبیات و شعر ایران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد: امید است افتتاحیه این مراسم آغازی بر اتفاقات خوب در جشنواره شعر فجر باشد. 

در این مراسم از پوستر هفدهمین دوره جشنواره بین المللی شهر فجر رونمایی شد و شعرای بزرگی همچون احد ده بزرگی شاعر پیشکسوت، محمود اکرامی فرد، رضا اسماعیلی، ایوب پرند آور و غلامرضا کافی به عنوان شاعر میزبان به شعر خوانی پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز