خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

لرستان در زمینه آسیب‌هایی اجتماعی از میانگین کشوری بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۴۳۶

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: این استان در زمینه های آسیب‌هایی چون اعتیاد، خودکشی و ... از نرم و میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش ایلنا، همایون عمودی‌زاده در اختتامیه طرح محله محور مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان  با بیان اینکه یکی از دوره‌های مهم زندگی انسان نوجوانی است، اظهار داشت: نوجوانان و جوانان روزانه با نگرانی‌های به وجود آمده از مشکلات در محیط بیرونی و اجتماعی، مواجه هستند و این نگرانی‌ها در سنین ۱۳ تا ۱۸ سالگی بسیار اثرگذارتر است.

مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اهداف طرح مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان (مــــــانــــــــا)  در زمینه ارتقا توانمندی نوجوانان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: صحبت کردن با کودکان و نوجوانان  و طریقه آگاهی دادن به آنها نسبت به مشکلات و اتفاقات اجتماعی اطراف بسیار مهم است و می تواند از حوادث در آینده و طریقه مقابله با آنها را به نوجوانان آموزش بدهد از سویی دیگر بی توجهی یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار بر نوجوانان است و می‌تواند در مقابله نوجوان با مشکلات اجتماعی تاثیر منفی داشته باشد.

عمودی زاده با بیان اینکه طرح (مــــــانــــــــا)  در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، الیگودرز، دورود، کوهدشت و پلدختر انجام شده و پروژه نویسی صورت گرفته است، گفت: این نوجوانان به عنوان سفیران طلایی در جامعه هستند و هدف این برنامه توانمند سازی آنها است به گونه‌ای که نوجوانان آنقدر کسب تجربه کرده باشند که در برابر آسیب‌های اجتماعی مصون و ایمن بمانند.

وی با بیان اینکه آمار لرستان در زمینه‌ آسیب‌هایی چون اعتیاد، خودکشی و ... از نرم و میانگین کشوری بیشتر است، گفت: محور توسعه سرمایه انسانی آموزش و در کنار آن پرورش است و ارتباط عمیقی بین سه مولفه روابط اجتماعی، سلامت اجتماعی و رویکرد اجتماعی وجود دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز