خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

احتمال پیک جدید کرونا در قزوین وجود دارد/ ضرورت تزریق واکسن برای جلوگیری از ابتلا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۱۳۲

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: باتوجه به احتمال افزایش میزان کرونا و پیک جدید، استفاده از واکسن کرونا برای افرادی که شش ماه از آخرین نوبت دریافت واکسن آن‌ها گذشته ضروری است.

بهزاد نجف‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت کرونا در استان گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری کرونا در استان ثابت است و روند افزایشی نداشته‌ایم؛ اما باتوجه به افزایش میزان ابتلا و بستری در سایر کشورها احتمال بازگشت دوباره کرونا به کشور و استان در هفته‌های آینده وجود دارد و دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: باید برای پیک احتمالی کرونا آمادگی داشته باشیم و در این رابطه دو رویکرد وجود دارد که یک مورد افزایش سطح ایمنی افراد جامعه از طریق واکسیناسیون و مورد دیگر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فردی است.

وی عنوان کرد: متاسفانه درحال حاضر عادی انگاری صورت گرفته و استقبال از واکسن کاهش پیدا کرده است، لازم است افراد مشمول برای دریافت واکسن کرونا به مراکز جامع سلامت مراجعه کنند  و واکسن به میزان نیاز در تمام مراکز استان وجود دارد.

وی تاکید کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و ماسک، عدم حضور در تجمعات با تعداد بالا ضرورت دارد و افرادی که علایم کرونا یا آنفولانزا دارند باید از حضور در اجتماع، محل کار یا مدارس پرهیز کنند تا زنجیره ابتلا قطع شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز