خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا اعلام شد؛

آزمون ۳۰۰ وسیله سنجش سبک در استان اردبیل / اصنافی که همکاری نکنند به تعزیرات معرفی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۶۵۴

مدیرکل استاندارد استان اردبیل از بازرسی و آزمون صحت عملکرد تعداد 292 وسیله توزین و سنجش سبک مورد استفاده در داد و ستد عمومی در سال 1401 خبر داد.

هاشم علایی در گفت‌وگو خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه آزمون دوره ای وسایل سنجش سبک بر اساس ماده ۱۴ ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است، اظهار کرد: هدف از بازرسی و آزمون وسایل سنجش، اطمینان از صحت عملکرد آنها و جلوگیری از کم ‌فروشی ناشی از دقیق نبودن عملکرد وسایل توزین است.

وی در ادامه گفت: در راستای اجرایی کردن اصل 44 قانون اساسی و واگذاری تصدی گری دولت به بخش خصوصی در 8 ماهه سالجاری با همکاری آزمایشگاه همکار تائید صلاحیت شده این اداره کل صحت عملکرد تعداد 292 وسیله توزین و سنجش سبک واحدهای صنفی استان اردبیل مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل استاندارد تصریح کرد: آزمون صحت عملکرد وسایل سنجش سبک تا پایان سالجاری در تمام شهرستان های استان ادامه دارد و از اصناف تقاضا می شود با بازرسان این طرح همکاری لازم را به عمل آورند.

علایی افزود: اصناف در صورت عدم همکاری با آزمایشگاه تایید صلاحیت شده اداره کل و ممانعت از انجام آزمون، به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهند شد.

مدیرکل استاندارد از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید، حتماً به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازوها توجه کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد استان اردبیل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز