خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نوسازی مدارس استان:

50 مدرسه جدید در قزوین به بهره‌برداری می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۵۲۵

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین گفت: در سال جاری با اعتبار 120 میلیارد تومان ساخت 50 مدرسه به اتمام خواهد رسید که 174 کلاس درس را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، ابراهیم سعادتفر در نشست خبری که در سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس برگزار شد، گفت: در حال حاضر میزان سرانه آموزشی برای هر دانش‌آموز در میانگین کشوری 8.7 متر است که این میزان در استان قزوین کمتر از میانگین کشوری بوده که این میزان در شهرستان البرز از میانگین استانی هم پایین‌تر است و به 3.3 می‌رسد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه داد: تخریب و بازرسی مدارس قدیمی از سال 85 آغاز شده و با مشارکت خیرین این روند انجام می‌شود و در حال حاضر 300 مدرسه در استان نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است.

وی عنوان کرد: برای مقام سازی مدارس به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، همچنین استانداردسازی سیستم گرمایشی 200 مدرسه با اعتبار 38 میلیارد تومان انجام شده و 20 کلاس درس هم باقی مانده است.

این مسئول ادامه داد: در سال قبل با کمک 40 میلیاردی خیرین فضاهای آموزشی را توسعه دادیم، همچنین برای اتمام مدارسی که در حال ساخت است به 400 میلیارد اعتبار نیاز داریم و تعهد خیران برای امسال 60 میلیارد است.

وی بیان کرد: از سال 93 ساخت 140 پروژه آموزشی آغاز شده که نیمی از آن‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

سعادتفر گفت: در سفر رئیس جمهور هم برای تکمیل فضاهای آموزشی با 80 درصد پیشرفت فیزیکی 160 میلیارد تومان اعتبار مصوب شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین اظهار کرد: 70 درصد مدارس استان از استحکام مناسب برخوردار هستند، 12 درصد به مقام سازی و 13 درصد هم به تخریب نیاز دارند.

وی ادامه داد: حذف مدارس کانکسی از جمله اهداف ما است و در این راستا تلاش داریم امسال 4 مدرسه کانکسی جایگزین شود، در مجموع هم 21 مدرسه کانکسی داریم.

این مسئول یادآور شد: در استان قزوین 80 پروژه نیمه تمام آموزشی داریم که اتمام آن‌ها به پشتیبانی خیرین نیاز دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز