خبرگزاری کار ایران

معاون اداره کل کار اصفهان مطرح کرد؛

کاشان دومین شهر استان در راه اندازی خانه بهداشت کارگری

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۷۶۴

معاون اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: کاشان پس از اصفهان دومین شهر استان از منظر راه اندازی خانه های بهداشت کارگری است و تاکنون توانسته بیش ۹۰ درصد تعهدات خود در این حوزه را عملی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، مهدی کریمی اظهار داشت: هم اکنون خانه بهداشت کارگری در ۸۹ واحد تولیدی و صنعتی بالای ۵۰ نفر نیروی کار کاشان فعال است.

وی ادامه داد: شهرستان کاشان پس از شهر اصفهان دومین شهر استان از منظر راه اندازی خانه های بهداشت کارگری است و تاکنون توانسته بیش ۹۰ درصد تعهدات خود در این حوزه را  عملی کند.

کریمی افزود: بر اساس مفاد قانون کار، کارفرمایان واحدهای تولیدی و صنعتی با ۵۰ نفر نیروی کار و بیشتر مکلف به ایجاد خانه های بهداشت کارگری هستند و انجام این امر  به نفع کارفرما و کارگر است.

معاون مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یادآور شد: از آنجا که بیشترین نفع از سلامت کارگران را  خود کارفرمایان می‌برند، توجه و همکاری کارفرمایان نسبت به فراهم کردن لوازم تامین سلامت کارگران ضروری بوده و می بایست در برنامه های آنان جای بگیرد.

کریمی تاکیدکرد:در حال حاضر از  سه میلیون کارگر کشور، برای یک میلیون نفر شاغل خانه های بهداشت کارگری ساخته شده است و امیدواریم شهرستان کاشان با تعامل سازنده ایی که با استان دارد به سطح صد درصدی خود ارتقا یابد.

معاون مدیرکل و رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان هم در حاشیه بازدید از خانه های بهداشت کارگری مجموعه  ریسندگی جهان آرا مشهد  و شرکت فولاد امیر کبیر گفت: مهمترین  هدف از تاسیس خانه های بهداشت کارگری تامین و ارتقای  سلامت کارگران، به روز رسانی دانش بهداشتی و ایجاد رفتارهای مناسب بهداشتی در بین کارگران است که نتیجه مستقیم آن  سالم سازی محیط کار و افزایش تولیدات در کارگاه های صنعتی است.

محمد باغبانی ضمن تشکر از همراهی شرکت های منطقه کاشان در راستای ایجاد مراکز بهداشت در مجموعه خود یادآور شد: غالب واحد های صنعتی در شهرستان دارای کارشناس بهداشت هستند و  بیش از ۱۳ هزار کارگر را تحت پوشش دارند.

 وی افزود:هدف از راه اندازی خانه بهداشت کارگری در صنایع تولیدی مراقبت های بهداشتی اولیه و دردسترس برای تمامی شاغلان است و در سال جاری سه خانه بهداشت کارگری در شرکت های جهان آرا مشهد، سهند آوا و روناس صنعت پس از  راه اندازی و تجهیز در اختیار کارگران قرار داده  شده‌ است.

 رئیس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با بیان اینکه افزایش سرانه بهداشت در مراکز تولیدی سبب کاهش برخی از دغدغه های حوزه کارگری مانند اعتیاد می شود خاطر نشان کرد: کاشان می تواند در بسیاری از موارد تحت عناوین شرکت های حامی محیط زیست، سلامت محور و سلامت و بهداشت کارگری نامزد استان و کشور باشد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز