خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر بهداشت؛

دانشکده علوم پزشکی نیشابور بعد از ١٣ سال به دانشگاه ارتقا یافت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۸۶۲

آیین ارتقاء دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی نیشابور بعد از ١٣ سال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم ارتقا دانشکده علوم پزشکی نیشابور به دانشگاه گفت: امروزه کشورهای مجاور برای درمان به ایران سفر می‌کنند چرا که در حال حاضر توانسته ایم بهترین افتخارات را در حوزه علمی و سلامت کسب کنیم. 

بهرام عین اللهی اظهار داشت: آنچه باعث رشد می‌شود اعتماد به نفس است دشمن در سال های اخیر به دنبال این بود که اعتماد به نفسمان را از بین ببرد اما شهری مانند نیشابور بزرگ که اعتماد به نفس، هویت، اصالت و یک تاریخ پر افتخار دارد قطعا می تواند موفق باشد و رشد کند. 

وی با اشاره به اینکه با همکاری و وحدت کلمه میتوان عقب ماندگی مقطعی تاریخی را و با کنار گذاشتن تفرقه ها جبران کرد افزود: دانشکده به دانشگاه ارتقا یافت تا شاهد شکوفایی علمی و یک دانشگاه پیش رو باشیم تا به تمام مقاصد علمی برسد،امروزه قوی ترین حوزه سلامت در منطقه داریم، و تمام شاخص‌های پیشرفت سلامت با دیگر کشورهای پیشرفته بسیار نزدیک است زیرا ما برترین دانشگاه ها برخورداریم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: در شروع دولت روزانه ۵۰ هزار مراجعه کرونا داشتیم و شاهد بالغ بر ٧٠٠ نفر مرگ و میر روزانه در کشور اما در حال حاضر حدود ٢ ماه است که ایران توانسته با تلاش دانشمندان، کادر درمان و مردم این رکورد را بشکنیم و مرگ و میر در کشور نداشته باشیم. 

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز یکی از مطالبات مردمم بعد از ١٣ سال به ثمر نشست، نیشابور دومین شهر پر جمعیت بعد از مشهد است که تا کنون از این مزیت محروم باقی مانده بود و به همت دکتر عین اللهی این امر مهم در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. 

احسان ارکانی با بیان اینکه در سفر استانی تنها وزرات خانه ای که بیشترین رقم ریالی را به شهرستان به مبلغ ١٧٠ میلیارد تومان جهت تکمیل بیمارستان سوم اختصاص داد وزارت بهداشت بود اظهار داشت: اکنون از تمام خیرین نیک اندیش در عرصه سلامت درخواست داریم تا با ارتقاء به دانشگاه همه به میدان بزرگ سلامت قدم بگذارید. 

ابوطالب جوان فرماندار نیشابور نیز گفت: حال که این گام بزرگ در راستای ارتقا دانشکده علوم پزشکی صورت گرفته است باید در حوزه اعتبارات، تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی نیز مطالبه کرد و مسئولین و وزارت نگاه ویژه ای به نیشابور داشته باشند. 

همچنین سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در این‌ مراسم گفت: یکی از ارکان مهم پیدا کردن نقش در جامعه بزرگ درمان است، امروز روز تولد دانشگاه نیشابور و شروع کار درمان در این شهرستان است. 

مجید درودی با بیان اینکه بعد از ارتقا دانشکده گام دوم تلاشمان در راستای این است که به دانشگاه تیپ ٢ و سپس به تیپ یک ارتقا یابد اظهار داشت: اکنون که قدرت اول منطقه هستیم اگر اراداه دولت و همکاری نمایندگان مطالبه گر نبود امروز شاهد این اتفاق مبارک در ابر شهر نیشابور نبودیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز