خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی استاندار همدان:

همدان رتبه چهارم سالمندی کشور را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۷۲۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: این استان رتبه چهارم کشوری را در زمینه جمعیت سالمند دارد که البته این موضوع نباید منجر به نگاه منفی به این قشر شود.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن رضانیا امروز در نشست اعضای کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان اظهار داشت: سالمندی مرحله ای از عمر انسان است و افزایش جمعیت سالمند در یک کشور به معنای ارتقای سلامت، بهبود وضعیت زندگی، توفیق در بخش درمان و افزایش امید به زندگی است.

وی بیان کرد: البته یکی از اشکالات مهم این موضوع این است که نتوانستم در گروه های مختلف سنی، باروری و جمعیت جوان به خوبی تمرکز و تعادل بخشی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اظهار داشت: با توجه به تاخیر در تصویب و ابلاغ «سند سالمندی» در بودجه امسال اعتباری برای اجرای آن دیده نشده است با این حال به علت تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، متولیان اجرای این سند در استان می توانند با نمایندگان همدان در خانه ملت برای حساس کردن آنان نسبت به اهمیت این موضوع و پیش بینی اعتبار ویژه برای اجرای این سند در بودجه سنواتی و برنامه هفتم توسعه رایزنی کنند.

رضانیا ادامه داد: در راستای اجرای سند سالمندی باید برای هر یک از دستگاه های اجرایی یک اولویت پیش بینی شود تا هر یک از نهادها بر اساس آن حرکت کنند.

وی با بیان اینکه خانواده پایه و رویکرد اصلی دولت سیزدهم است اظهار داشت: نباید سالمند را از خانواده جدا ببینیم یعنی هر امکان و ظرفیتی که برای سالمند پیش بینی می کنیم برای خانواده آنها نیز دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی، یک کارگروه زیر بنایی است و نتایج و عملکرد این مجموعه باید به سایر کارگروه ها و شوراهای فعال در استان نیز تسری یابد.

رضانیا ادامه داد: با توجه به اهمیت این کارگروه، تصمیمات آن می تواند در بخش های مختلف نیز تاثیر گذار باشد بنابراین باید به کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی به عنوان یک کارگروه مادر توجه شود.

وی گفت: کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی همدان می تواند در زمینه ورزش، جمعیت و مسائل اقتصادی مطلب و پیام داشته باشد بنابراین تلاش شود جایگاه و اهمیت این کارگروه را بالا برده و کارگروه به حاشیه ای رانده نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان تاکید کرد: جان، سلامت و امنیت جسمانی و روانی افراد جامعه در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ می شود که باید مصوبات این جلسه کاربردی و به عنوان یک مصوبه از همه دستگاه ها مطالبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز