خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

تبریزی‌ها فعلا به تهران نروند/ اختصاص ۷۰ درصد ظرفیت اتوبوس های مسافربری به مرز مهران

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۹۵۳

با توجه به صدور بخشنامه اختصاص 70 درصد اتوبوسهای بین شهری برای حمل و نقل مسافران مرز مهران، سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی بین شهری با مشکل مواجه شده و مسافران دربدر دنبال بلیط و وسیله‌ای برای سفرهای ضروری می گردند.

احمد زارعی، مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری تبریز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: طبق مصوبه ابلاغ شده از سوی دولت، قرار بر این است که درصد بالایی از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس ها زائران کربلا را تا مرز مهران برسانند.

وی با تاکید بر اینکه طبق این بخشنامه اولویت اول ارسال اتوبوس مرز مهران و بعد از آن شهرهای تهران و شیراز و مشهد و... است، افزود: مسئولیت نظارت بر خودروهای اتوبوس بر عهده اداره کل راهدای و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی، است.

اروجعلی علیزاده مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، نیز در این زمینه به خبرنگار ایلنا گفت: طبق بخشنامه صادر شده، ۷۰ درصد اتوبوس های مسافربری به مقصد مرز مهران و ۳۰ درصد ظرفیت باقی مانده به دیگر مقاصد شهری اختصاص یافته است.

وی ضمن تکذیب کمبود اتوبوس به مقاصد مختلف کشور، در ارتباط با کمبود اتوبوس به مقصد تهران گفت: طبق آمار ارائه شده، روزانه حدود ۳۰ اتوبوس از تبریز به مقصد تهران حرکت می کنند.

علیزاده اذعان داشت: شخصا برای کنترل و رصد شرایط، در چند روز گذشته در پایانه مسافربری حضور داشته و روز گذشته شاهد جابجایی حدود ۲۵ اتوبوس به مقصد تهران و جابجایی ۳۱ اتوبوس به مقصد مهران یعنی حدود ۸۰۰ مسافر بودم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان آذربایجان شرقی، همچنین از اختصاص ۷۰ درصد شبکه حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوس به پایانه شهر مرزی مهران و اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت باقی مانده به مقصد دیگر شهرها خبر داد و گفت: طبق بخشنامه ارسال شده در تاریخ ۱۰ شهریور که آغاز سیل سفرهای اربعین بوده از این ۳۰ درصد، حدود ۲۰ درصد اتوبوس ها به مقصد تهران در حرکت بودند.

وی اذعان داشت: روزانه حدود ۸۰ الی ۱۰۰ خودرو به مقصد دیگر شهرها از پایانه های استان آرذبایجان شرقی خارج می شود.

نماینده وزارت راه و ترابری استان آذربایجان شرقی افزود: در استان حدود ۴۱۳ دستگاه اتوبوس وجود دارد که از این تعداد حدود ۲۵۰ دستگاه در خارج از استان مشغول به کار بوده و بقیه این دستگاه ها داخل استان در حال مسافربری هستند و بیشترین آمار سفرها بعد از تهران به شهرهای اردبیل، خوی و ارومیه است.

وی افزود: تا روز گذشته فروش بلیت ها به صورت حضوری در ترمینال انجام می شد اما با توجه به بخشنامه ارسال شده از امروز فروش ها بلیت ها هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری انجام می شود و علت این ابلاغیه برای حذف سودجویان و دلالان در پروسه فروش بلیت ها به صورت اینترنتی بوده است. همچنین طبق قانون جدید خرید بلیت به تعداد زیاد برای یک نفر ممکن نیست مگر اینکه اطلاعات تک تک افراد را همراه با کارت ملی آنها وارد سیستم شود.

به گفته علیزاده روز گذشته حدود ۲۰ دستگاه اتوبوس تبریز را به مقصد مهران ترک کرد و دیگر اتوبوس ها به مقصد تهران اختصاص یافته بودند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز