خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبر داد؛

شناسایی 40 قانون مخل کسب‌و‌کار در استان/ مردم اردبیل از لحاظ سطح درآمد در جایگاه 29 کشور قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۷۷۵

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: با هدف بهبود فضای کسب و کار در هشت ماه گذشته 40 مورد قوانین مخل کسب و کار در استان اردبیل شناسایی و رفع شده است.

به گزارش ایلنا، یعثوب نژادمحمد در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: 70 شاخص بهبود فضای کسب و کار به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد تا در قالب 28 پیمایشی که توسط اتاق بازرگانی انجام می‌شود، رتبه‌بندی و جایگاه استان‌ها مشخص شود.

وی تصریح کرد: در آخرین ارزیابی که بهار امسال انجام شده رتبه استان اردبیل به بیست و سوم ارتقا یافته و ما امیدواریم با رفع قوانین مزاحم کسب و کار و تسهیل‌گری در صدور مجوزها نتایج مطلوبی را در این حوزه به دست آوریم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: بخشی از این قوانین که حذف آن ها فراتر از اختیارات استانی است، به هیئت مقررات‌زدایی کشور ارسال شده و بخشی نیز با کسب مجوزها و اختیارات استانی در حال مرتفع‌ شدن است.

مردم اردبیل از لحاظ سطح درآمد در جایگاه 29 کشور قرار دارند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: خانوارهای شهری استان اردبیل هزینه 64 میلیون تومانی در مقابل درآمد 73 میلیون تومانی داشتند که این ارقام از میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است.

وی اظهار کرد: از لحاظ سطح درآمد و هزینه خانوارهای شهری و روستایی استان اردبیل وضعیت مناسبی نداریم و در کشور در جایگاه‌های بیستم تا بیست و نهم قرار گرفتیم.

این مسئول تصریح کرد: متوسط درآمد خانوارهای شهری استان اردبیل 73 میلیون تومان است در حالی که این میانگین در کشور 112 میلیون تومان است و در این حوزه جایگاه استان اردبیل در بین 31 استان کشور 29 است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل متوسط هزینه خانوارهای شهری را نیز 64 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: میانگین کشوری 92 میلیون تومان است که در این زمینه نیز استان اردبیل رتبه 26 کشور را دارد.

نژادمحمد به متوسط درآمد خانوارهای روستایی تا سقف 54 میلیون تومان و هزینه خانوارهای روستایی تا رقم 47 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: در این زمینه نیز رتبه 19 و 20 کشور را داریم.

وی به تولید ناخالص داخلی استان در سال‌های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: 38 هزار میلیارد تومان تولید ناخالص داخلی استان اردبیل که 1/1 درصد سهم ملی را در این حوزه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز